Thursday, July 22, 2010

Life Shout Out - An eye for an eye...

                                                                       Di Genting...

                                                                        I'm here...                

“ O mankind! There hath come to you a direction from your Lord and a healing for the (disease ) in your heart,- and for those who believe, a guidance and a Mercy “

-          Surah Yunus, 57 –


Siapa yang tahu apa jadi esok? Hidup? Mati? Kena tinggal dengan girlfriend yang curang? Kena marah dengan bos? Dapat pointer bawah 1.00? Bumper keta jatuh kena langgar dengan pompuan yang tak pandai tekan brek kat traffic light? Kaki seluar tersepit kat escalator? Duit tercicir time nak beli game Guitar Hero baru?

Kesimpulannya takde sape pun yang tau. Ustaz ke ustazah ke... Diorang pun taktau apa – apa. Allah yang Maha Esa je yang tau apa yang akan jadi. Kita just boleh usaha yang terbaik untuk hadapi hari esok. Senang cerita, takde satu benda pun yang confirm even kita dah rancang dengan teliti dan terbaekkk! Contohnya minggu lepas aku cadang nak naik gunung Ledang dengan Izzat MMU. Nak dekat sebulan planning. Tengok – tengok ramai yang kansel. Banyak betul masalah. Sana sini kenduri kahwin... Adeh. Tapi ada hikmah jugak tak pergi. Dalam keadaan minda aku yang tak stabil, aku tak rasa aku akan balik dari Gunung Ledang tu dalam keadaan macam mana aku datang... Wallahualam... Sori Zat, maybe next time bro... My bad.

Salah satu benda yang kita taktau bila datangnya dalam hidup tapi benda itu pasti adalah mati. Tua ke muda ke, kalau ajal dah sampai, tak kisahlah tengah buat apa, mati jugak. Walaupun kita tau mati itu pasti dan tak tentu waktunya, adakah kita bersedia?

Dalam keadaan manusia yang semakin lalai dan rasa diorang hidup lama, adakah cukup persediaannya? Amalan? Cebis – cebis waktu untuk dihargai? Dah mintak maaf dengan orang – orang yang kita pernah buat salah? Pernah kita pukul? Pernah kita lukakan hatinya? Ujian ringkas, bila last skali kita mintak maaf dengan member yang kita slalu lepak sama – sama? Dengan Boyfriend atau Girlfriend?

Nak masuk waktu berbuka dah ni... Sekadar renungan untuk aku dan korang. Have a bless life guys...

 - E . i . J . I –

It’s painful when i try to look back and think about you, instead i chose not to open my eyes... 

No comments:

bloG BudDieS