Wednesday, May 18, 2011

Football Shout out – Passions. Love the game. Love yourself.

Wira - wira NEGARA. Kecuali yang memakai mafela. Belum lagi.


Senario bolasepak tanahair kita mungkin telah berubah. Mungkin ramai yang telah sedar bahawa pemain – pemain yang berjuang 90 minit di atas padang memerlukan sokongan kita. Mungkin juga ini memberi nafas baru dalam evolusi sukan di Malaysia. Segalanya mungkin.

Mereka telah melakukannya. Kalian pula bila?

Maruah. Kebanggaan. Keringat.


Namun satu yang pasti, kita tidak boleh berpuas hati dengan apa yang kita telah kecapi. Masih terlalu banyak yang mampu kita lakukan. Bukan sekadar mengharapkan kemenangan dari pasukan bolasepak negara.

Pemain bolasepak negara juga manusia. Sama seperti kita. Tidak perlu mengharapkan keajaiban sekelip mata seperti berjaya menjulang Piala Dunia atau mengalahkan pasukan Sepanyol dalam aksi perlawanan persahabatan ( Kalau ada ). Cukuplah menjadi lebih realistik dan menerajui evolusi kejayaan perlahan – lahan.

Kejayaan datang dengan pengorbanan semua. PEMAIN dan PENYOKONG.

Bagaimana hendak bermula? Kalian mahu menjadi sebahagian daripada evolusi?

Hadirkanlah diri kalian ke setiap perlawanan yang melibatkan pasukan bolasepak negara. Penuhkan stadium yang selama ini sunyi dan rindukan sorakan kalian. Jika aksi perlawanan itu di luar negara, ajaklah rakan – rakan dan penuhi ruang kedai atau restoran yang menyiarkan perlawanan tersebut dan kongsilah kegembiraan bersorak untuk pasukan bersama saudara – saudara yang berkongsi negara tercinta dengan anda.

See what I see?

Tidak peduli kalian siapa, berharta atau papa, raja atau hamba, dara atau teruna, tapi bila berjuang untuk negara, KITA SAMA SEMUANYA.

Jadi saya teka saya akan berjumpa kalian kelak. Sebagai penyokong. Sebagai nadi semangat. Sebagai PEMAIN ke 12. Sebagai benteng pasukan negara.

Keep the passion burning.


Kita datang dari merata. Satu JIWA sokong MALAYSIA.

-          e . I . j . I –

I see u as me. We are ONE.

1 comment:

TvNizamasjuni-Blog said...

salam penjurit.minta listkan blog saya pada blog tuan tanah.
selamanya harimau malaya

bloG BudDieS