Wednesday, November 4, 2009

fOoTbAlL sHoUtoUt - LivErFoOl? ApE CeR?


Semua orang telah sedia maklum yang Man U telah melayakkan diri ke pusingan kalah mati UCL awal pagi tadi hasil seri 3 - 3 dengan CSKA Moscow. Keputusan layak ini memang telah dijangka dari awal lagi tidak kira di atas kertas ataupun di atas padang walaupun sejak akhir - akhir ni keberkesanan benteng pertahanan MU dipersoalkan namun hanya keputusan perlawanan menjadi pengukur. Well, takleh cakap apa la kan...

Namun masalahnya bukan Man U kat sini. Masalahnya Liverpool...

Liverpool???

Kegeniusan Rafa Benitez mengeluarkan Fernando Torres di kala momentum harapan Liverpool untuk menang berdepan Fulham sangat - sangat diragui. Terlalu ramai pihak yang mempersoalkan apa yang bermain dalam benak integriti Benitez sampai beliau leh buat keputusan yang tragis seperti itu. Untuk mempersiapkan tenaga Torres berdepan Lyon dalam Champions League? Overkonfiden untuk menang? Player rotation?

Sendiri pk la... kalah 3 - 1 weh! Kahkahkah!

Aku takde pun niat nak jadi Shebby Singh, Andrew Lecy ataupun sesapa tapi dalam keghairahan penyokong Liverpool yang masih meraikan kemenangan berdepan MU, ini adalah sesuatu yg amat - amat tidak munasabah. So?

p/s : Sori lambat upload post nih.

No comments:

bloG BudDieS