Saturday, January 15, 2011

Football Shout Out – Tribute to the Real Shadow Warrior, Fad a.k.a Cabron del Mundo


Aksi LEGEND mengibarkan Jalur Gemilang di Bung Karno
Sahabat - sahabat ULTRAS MALAYA bersama Rambo.

Beliau tak perlu diperkenalkan lagi. Menjadi bualan seantero Ibu Pertiwi. Saban waktu dijemput menghiasi rancangan – rancangan sukan masakini. Menjadi paparan hampir setiap blog yang mencari populariti. Menjadi pilihan utama anak – anak gadis sunti. Diletak sebagai calon paling atas sebagai bakal menantu mithali. Paling penting, beliau meletak maruah jatidiri negara MALAYSIA di tempat tertinggi. Beliau adalah Fad atau dikenali sebagai Cabron del Mundo a.k.a Rambo. Start your engine guys…

Tanpa perlu aku mumble panjang – panjang, beliau merupakan insan berani mati dan berhati kering yang mengibarkan Jalur Gemilang dengan megah dan penuh bangga di Stadium Gelora Bung Karno Indonesia tatkala Final kedua AFF Piala Suzuki tempoh hari. Kita sedia maklum pelbagai provokasi telah dilakukan oleh media dan penyokong Indonesia seperti ugutan bunuh dengan buluh runcing, bra laser pemusnah fokus, bomoh pasti menang, bakar bendera dan sebagainya sebelum perlawananan berlangsung.

Namun tanpa mempedulikan pelbagai akibat buruk yang bakal diterima, beliau dan seorang rakan yang lain terus mengibarkan Jalur Gemilang untuk meraikan kejayaan Pasukan Harimau Malaya menjulang Piala Suzuki! Tadehal beb! Stadium Gelora Bung Karno terkesima sekejap! Penyokong Indonesia pun tak tunggu lama la der. Fad a.k.a Rambo terus – terus dihujani dengan balingan botol air pelbagai perisa dari segenap arah dan lantas polis stadium membawa beliau ke tempat yang lebih selamat. Alhamdulillah beliau tidak apa - apa. Namun perbuatan beliau berjaya mencalarkan maruah Indonesia di tanah air diorang sendiri. Cool stuff huh?

Dan pada hari ini, beliau mendapat penghormatan yang superb bukan sekadar dari rakyat Malaysia, tapi juga dari penyokong Indonesia sendiri. Keberanian beliau membuka mata rakyat Malaysia bahawa jatidiri sebagai anak Malaysia tak perlu ditunjuk dengan cara memiliki IC biru ataupun skor A1 paper Bahasa Melayu SPM. Cukup dengan pergi ke stadium dan berbanggalah dengan apa yang kita capai.

So Rambo, ketahuilah dikau jika satu hari nanti negara kita kena serang ke, apa ke, kau la calon top ten aku untuk pegang panji negara beb! Kahkah! Semoga dengan ini, Indonesia lebih selamat untuk dikunjungi bila Sukan SEA berlangsung nanti. Semoga makbul hendaknya…

Stand Up for the Warrior

-          E. i . J . i –

Sembunyi di dalam cahaya, serang di dalam gelita

p/s : Sori lambat update sket kengkawan. Aku collect gambar dulu weh. Kepada Naim dengan Farid, lain kali buat watermark. Kahkah!

2 comments:

BADDRUL SHAH said...

sukan sea mana ade kat bung karno,kat palembang

3viL X eIjI said...

Dah betulkan balik. Thanx bro. :-D

bloG BudDieS