Thursday, May 14, 2009

FiNaL PaRt EpIsOd 2 NuAng ReVeNgE – KeMbALi Ke InTiFaDa DaN dUnIa NyAtA











Tido aku agak nyenyak malam tadi. Mungkin keseronokan dan kepuasan sampai ke puncak Nuang menjadi punca tido yang super nyenyak ini. Yang pasti, keseronokan tido dan kesejukan suasana di Kem Lolo membuatkan aku agak keberatan dan malas untuk membuka mata. Tetapi, tiba – tiba…

Budak Perempuan UITM 1 : Ehek – ehek! Bencilah ko ni! Mana ada aku suka mamat tu! Tak baik tau main serkap jarang je! Masuk neraka nanti! Panas ko tau! Aiyok!

Budak Perempuan UITM 2 : Eleh! Aku tengok tumit ko yang pecah tu aku dah tau ko suka dia! Ngaku jelah!

Budak Perempuan UITM 1 : Mana ada! Mana ko blaja tengok – tengok tumit ni? Ko nak makan tumit aku? Ehek – ehek!

Kebingitan dan kebisingan bebudak pompuan UITM berborak dan bergossip perkara - perkara remeh dan lagha yang mendirikan khemah di sebelah khemah aku mengejutkan aku dari tido yang lena dan panjang. Diorang ni takleh ke borak senyap - senyap sikit?!!! Borak 2 orang je tapi bisingnya macam ayam sereban! Ya Allah! Kalah speaker Altec Lansing yang boleh didapati di Plaza Low Yat dengan 20% Diskaun! Aku mengalah dan tewas dengan situasi tersebut… Aku mula membuka mata dan membuka pintu khemah, untuk memulakan dan menghabiskan hari terakhir di Kem Lolo…

Kelihatan kawan – kawan seperjuangan aku a.k.a Circle Of Trust dah pun bangun sambil duduk di depan unggun api untuk menghangatkan suasana pagi yang dingin manakala rakan – rakan Kelab Kembara UITM masih lagi tido nyenyak di bawah pondok yang disediakan untuk pengunjung Gunung Nuang. Raja a.k.a Abg Bicep yang mula ketagih dengan keenakan sisha perasa anggur jenama Al – Fakeh tidak membuang masa dan meminta aku membuat sisha (Pagi lagi ni weh! Perut pun kosong lagi! Boleh muntah baii..). Disebabkan gerun dan goyang dengan kegagahan dan ketegapan badan Raja a.k.a Abg Bicep yang sasa, Aku terpaksa mengalah kepada kemahuan nafsu serakah Raja untuk melayan sisha special (Korang fikir apa huh?). Amin a.k.a Abg Cepat Mesra a.k.a Chef Sardin mula membuat sarapan pagi dengan bantuan Afik a.k.a SMS Tak Sampai. Segalanya begitu sempurna untuk meninggalkan Nuang… Tempat di mana semuanya bermula.

Abes kitorang melayan sisha perasa anggur yang heaven (Walaupun takde diamond foil. Wahkahkah!), sarapan pagi yang lazat dan berkhasiat dan mandi di sungai yang serba – serbi sejuk, kitorang pun memakai baju dan bersiap – siap untuk pulang ke dunia nyata. Setelah semuanya beres, kitorang pun mengucapkan selamat tinggal kepada Ahli Kembara UITM yang sporting (Yang sporting je! Yang sombong tak terlibat!) dan mula membuka langkah untuk meneruskan perjalanan turun. Pada masa ni masing – masing dah rileks, tenang dan bebas dari sebarang tekanan. Tidak ada apa – apa lagi untuk dibuktikan kepada rakan –rakan MMU dan jiran tetangga. Kitorang pulang membawa maruah yang tertinggal di puncak semasa Misi Nuang Pertama. Misi yang membuatkan kitorang sedar kekayaan yang datang dari biasiswa yang diberi kumpulan TM, kehenseman yang diwarisi dari DNA keturunan Gusti Putri a.k.a Puteri Gunung Ledang, kecemerlangan mencatat 3 pointer dalam midterm yang menjadi penentu masa depan dan pemilikan ke atas kereta Kancil Mivec Turbo DOHC Compressor SE hanyalah sia – sia belaka. Hanya keberanian, semangat dan stamina jua yang perlu dibawa semasa mendaki. Dan akhirnya…

Aku : Weh! Aku dah nampak pintu gerbang! Kita dah sampai! Woohoo!!!

Amin : Rilek - rilek sudahlah Ji. Macam la kitorang ni buta. Takyah la menggelupur tak tentu arah weh! Afik, ko kenal ke mamat Eiji yang menggelupur ni?

Afik : Ntahlah! Tak knal pun! Tapi aku perasan beliau ada join kita masa naik Nuang smalam. Dah korang buat rilek je, aku pun terpaksa la join korang rilek jugak! Wahkahkah!

Aku : Yelah Fik! Ko ikut la Amin tuh! Kalau Amin makan rumput dengan batang penyapu pun ko join sama. Podah! Pegilah sana! Syuh! Syuh!

Afik : Rilek la Ji. Takyah nak sentap – sentap. Ko kenakan orang bley! Orang lain nak kenakan ko takleh plak! Demokrasi Berparlimen la baii…

Aku : Bila masa lak Malaysia jadi Negara Demokrasi ni bro? Iskh! Buta sejarah la ko nih! Dah – dah! Jom balik!!!

Masanya dah tiba, Afik a.k.a Abg SMS Tak Sampai dan Zack a.k.a Abg Banyak Nama Samaran pun pulang membawa haluan ke UNIKL. Manakala Aku a.k.a Abg Masak Nasi Mentah, Dobong a.k.a Abg Telur Berempah, Amin a.k.a Chef Sardin dan Raja a.k.a Abg Bicep ke MMU. Terlalu banyak pengalaman yang kitorang timba kat sini. Pengalaman ni mengajar kitorang supaya mempunyai sifat perikemanusiaan kepada semua makhluk termasuklah kucing kecil comel yang dilanggar sebuah kereta hamlau dan disaksikan secara LIVE oleh mata - mata kitorang dalam perjalanan ke gunung Nuang. Pengalaman kedua mengajar kitorang supaya menjaga mata dan hati kitorang dari melihat gadis cantik yang menaiki Kancil sehingga kitorang terlupa misi murni kitorang memanjat Nuang dan sesat selama 20 minit di highway. Tapi apa yang paling penting dalam misi ini (Bukan kerjasama!), kitorang dapat menilai apa yang baik dan dapat dijadikan keistimewaan dalam diri setiap individu. Kalau bukan sebab Adam a.k.a Abg RXZ Open, mungkin aku dan kengkawan tak naik Gunung Nuang ni. Tak sabar nak kerek – kerek depan Adam. Bagi beliau bengang. Wahkahkahkah! Penat… Nak tido… ZzZzZz.


SADAKALLAHULAZIM

TAMAT

TRIBUTE TO ALL MEMBERS OF CIRCLE OF TRUST

No comments:

bloG BudDieS