Thursday, February 25, 2010

OfFicE sHouToUt – The Beginning Of The End…


                                                                 Bad, Aku dan Adam
      

                                                              Rumah si dia nun di sana...    


                                                       Senyum macam takde masalah je...                                                          


                                                                        Happy je kan?


                                                    Camne ko boleh jadi pengapit dia Mary?          

Termetri sudah ikatan janji…
Bergelar sudah raja sehari…
Tidak kan tenang gundah di hati…
Dendam yang sudah tersimpul mati…

Tanggal 20 Februari 2010, sahlah Fatin menjadi milik si Abdul Rahim pengecut. Walaupun hubungan ini disulami dengan penipuan, kepura – puraan, tawa dalam tangisan dan senyuman tanpa keikhlasan, sesungguhnya aku tak mampu menghalang. Mungkin jodoh org yang hampas akan bertemu juga dengan orang yang hampas… Hanya mungkin. Segalanya yang berlaku tak pernah pasti. Kan?

Aku hanya manusia… Diri ini tak pernah sempurna untuk menerima dengan barakah satu – satu ketentuan. Apa yang mampu aku buat, just report polis or datang secara berani dan dedahkan kebenaran yang sekian lama menjadi rahsia yang tidak sepatutnya ada…

Aku hanya mampu melihat dari jauh. Sambil menerima SMS yang tidak putus – putus memberi maklumat terperinci tentang tentatif majlis walimatulurus. Thanx kepada spy – spy yang terus – terusan jujur dan ikhlas dalam erti persahabatan. Korang sentiasa tau aku di pihak yang benar. Insyallah…

So kepada pengantin baru, Allah lebih berhak memberi balasan terhadap satu – satu ujian. Jangan hanya bertopengkan Islamik yang korang tekap dari UIA, korang rasa korang menang. Allah sentiasa bersama orang yang benar dan Allah sentiasa memakbulkan doa insan yang teraniaya.

Ugut? Jauh sama sekali. Ni bukan cita Hindustan kengkawan. Ni cita melayu alaf baru. Bukakkan minda dan terima ini sebagai tauladan. Hargailah insan tersayang yang selalu ada dengan korang dan menerima korang seadanya… Insyallah.

Jangan malu – malu cari aku kat padang mahsyar…

p/s: Thanx untuk sahabat – sahabat UIA yang ikhlas. Thanx jugak Cirost yang selalu kutuk – kutuk sambil gelak untuk buat aku hepi. Thanx untuk Cikgu Ariffin yang sparring dengan aku pagi sabtu sampai lebam bahu.

Tak lupa insan tersayang yang slalu bagi nasihat. Walaupun kasar gak nasihat tu kadang – kadang…

E . I . j . i

- Fallen Angel -

2 comments:

Anonymous said...

setiap org ada kelemahannya, dan kelemahan tu kekadang adalah satu ujian pd kita di dunia ini, ada hikmah di sebalik kejadian, kerana mungkin apabila diteruskan jua, maka lagi berat ler dugaannya yang mungkin eiji pikul, dugaan yg Allah SWT bagi pd kita adalah dugaan yang mampu pada kita utk menghadapinya.

3viL X eIjI said...

salam

thanx atas nasihat kak Ila...

p/s: assobaru minal iman...

bloG BudDieS