Sunday, February 28, 2010

WeEkEnD sHoUtOuT – It’s Been A While…


                                                                   Skatepark Kuantan





                                                          Ollie Bluntside di Lumut Park



                                                                         Cyberjaya



                                                                           Lisa



                                                            Dah kahwin dah ko Lisa...

Lama dah tak turun Kuantan, Pahang untuk mempelajari ilmu silat dengan Cikgu Ariffin. Sibuk bukanlah alasan yang cukup logik untuk diberi pada beliau yang mempunyai keluarga, kerjaya dan gelanggang - gelanggang silat untuk dijaga. Lagipun aku harus memahamkan ilmu yang telah diajar oleh Ayahanda Amin semasa di Kursus Tempur Tangan Kosong. Dan jawapan ilmu itu hanya boleh diperolehi di Kuantan…

Kuantan memberi terlalu banyak kenangan bermakna. Di sinilah aku training silat sampai muntah – muntah dengan Cikgu Rahim, di sinilah aku dating ( dulu.. ), di sinilah aku main Aggressive Inline sampai pecah tumit kaki kanan dan sinilah jugak aku kenal erti sahabat yang sebenarnya…

Tahun 2002 – 2004 masa aku study di Kuantan, di mana orang lain sibuk menghabiskan masa dating dan overnight kat Pantai Teluk Cempedak ataupun Cherating dengan orang tersayang, aku pulak sibuk menghabiskan masa dengan bermain sukan Extrim. Kalau aku tak balik ke kampung, aku akan overnight kat mana – mana masjid dan isi masa yang ada dengan mengasah skill main Aggressive Inline kat Skatepark dan lepak dengan kengkawan Extrim yang lain... Rasa terlalu bebas…

Kembali ke tahun 2010, semua dah berubah. Aku tak nampak lagi bebudak yang seangkatan dengan aku main sukan Extrim. Semuanya dah ada keluarga dan kerjaya…

Lepas habis training, aku terus mintak izin Cikgu Ariffin untuk keluar. Lama dah tak tengok bandar Kuantan. Aku terus pergi ke Kuantan Parade, tempat aku menghabiskan masa lapang dan tergolek dog akibat dikejar Pak Guard yang bertugas…

Aku terus naik ke tingkat teratas sekali. Ada satu café 9 to 5 namanya. Kat sinilah aku, Ery UITM BMX, Azri Inline dengan Wan Skate melepas penat dan lelah setelah seharian menjahanamkan badan yang dianugerahi Illahi dengan melakukan skill – skill mustahil di mata umum. Di sinilah jugak aku mengenali Lisa, Agy dan Ah Leng.

Aku terus duduk atas kerusi. Lisa yang sibuk membuat Teh O Ais tergamam seketika bila tengok muka aku…

Lisa : U ni Eiji kan?

Aku : Yups Lisa. How are u doin’?

Lisa : I’m fine Eiji. Mane U pergi sampai bertahun – tahun tak datang sini? Almost 7 years right? U dah gemuk la... Hehehe.

Aku : Bz la Lisa. Nak buat camne. Sori sangat – sangat… So how’s life? Mana yang lain?

Lisa : Yang lain? Ah Leng dah kahwin dah. Nak masuk 2 dah anak dia. Agy pun dah kahwin. Nak ada anak dah jugak. Sekarang ni dia ada kat Johor…

Aku : Budak – budak skate takde datang sini dah?

Lisa : Ada jugak. Tapi I tak knal dah diorang sapa. U camne Eiji? Dah kahwin?

Aku : Kahwin? Maybe… Hehe. Kalau I nak kahwin I send kad by hand kat U k? U plak camne? Still tunggu I?

Lisa : Tunggu U? Hehe… Sori to disappoint U Eiji. I dah kahwin dah. Baby I pun dah masuk 9 month. Hehe…

Aku : ?????

Lisa : Napa ni Eiji? Terkejut ke? Bukan I taknak jemput U but I taktau nak contact u camne. Lagipun I kan kahwin dalam church… Hehe.

Aku : Yeah right… It’s been a long time…

Aku meninggalkan Kuantan dengan 1001 perasaan bercampur baur. Kawan – kawan yang aku kenali dulu dah ada hidup masing – masing… Rasanya macam baru semalam aku duduk – duduk lepak dengan diorang…. Nice memory. Take care guys… wherever u are..

- Tribute to all the Kuantan’s BMXers, Skaters and Inliners… Untuk kawan – kawan yang sama – sama jalan kaki dari Benteng, Kuantan Parade, Kuantan Plaza sampai Berjaya Megamall… Miss u guys –

- E . I . j . I –

Sorok di dalam terang , sembunyi di dalam gelap

No comments:

bloG BudDieS