Wednesday, October 20, 2010

Football Shout Out – Rooney Oh Rooney…

                                           Mr Eiji a.k.a Arif yang gila bola?

                                                      MU di hatiku... Hukhuk.

Aku terpaksa mengaku sejak dua menjak ni aku dah jarang dan super malas nak tengok EPL. Antara reason utama sebab aku malas adalah aku dah boleh agak result dia. So aku decide daripada aku tension nak dekat 2 jam tercongok depan skrin besar kat Restoran Ameerali  Bandar baru Bangi atau JS Maju Cyberjaya tengok Manchester United ( MU ) seri dengan team average, aku lebih prefer lepak kat restoran ABC kat Balakong borak – borak atau adhoc PSP game dengan member – member. Papehal pun sisha kat Restoran ABC tu sangat – sangat superb. Thanx doktor Farhan a.k.a Apan for ur info…

Dipendekkan cerita, semua orang tau yang MU ada financial problem. Tak kisahlah team tu ada berlambak star player tapi bila ada financial crisis, surely akan ada player yang kena jual punya. Penjualan Christiano Ronaldo ke Real Madrid masih tidak mampu melangsaikan segala hutang MU.

Tiba – tiba kecoh la plak Wayne Rooney taknak sign kontrak baru. Waddefak? Dikatakan Rooney demand nak gaji mahal – mahal padahal beliau memang tahu MU ada financial prob. Sudahnya Alex Ferguson kata “ kalau ko nak blah sangat, blah la… Takdehal. “

Dengan kemungkinan kehilangan Rooney, maybe Alex Ferguson boleh mengaplikasikan sepenuhnya player baru seperti Javier Hernandez dan Obertan. Nani pun boleh tunjuk bakat tanpa risau akan overshadow player lain. Berbatov pun boleh main sorang - sorang kat dalam D area tanpa kena marah – marah dengan sesiapa. Haha!~

Tak kira apa jua rintangan, aku tetap menyokong MU secara total. Nak cakap apa cakaplah. Dari kecik aku dah sokong MU kot…. So?

Glory – glory MU

-          E  . I . J . I –

Hati – hati melangkah. Maruah bukannya murah. Jangan kejutkan naga yang marah.

No comments:

bloG BudDieS