Friday, March 6, 2009

PaRt 13 NuAnG rEvEnGe + oFfIcE ShOuTSpAcE PaRt 2 – LuKa DI HaTi SiApA yAng TaHU. LuKa Di RuSuK aFik SeMuA TaKnAk aMiK tAhu




Kalau nak ikutkan nafsu nafsi mengantuk aku, memang aku dah tidoq lena dah time – time camni. Dengan kondisi aircond ofis jenama YORK yang sejuk segar ditambah cuaca yang mendung disertai dengan hujan renyai – renyai… Pergh! Superb situation camni weh! Tapi aku sedar aku still berada dalam waktu ofis. Keja pun belambak nak kene buat. Iskh! Takleh jadi ni. Aku menyelongkar harddisk laptop aku untuk mencari hiburan bersifat sementara. Hmm…Nak main game Pokemon, tak bawak cheatcode pulak. Iskh! Camne la bley lupa. Layan cite TV ok gak. Cite apa la yang best ni... Prison Break season 4? Dah abes tengok. Supernatural season 4? Tak thrill pulak tengok siang - siang. Hah! Layan Heroes heaven gak ni! Setelah memastikan line clear dari sebarang anasir - anasir luar dan dalam, aku pun bukak la cite Heroes episod 16 musim ke – 3 untuk ilangkan rasa mamai mengantuk yang semakin menjadi – jadi. Tiba – tiba…

“Assalamualaikum. Ko watpe tu weh? Leh akak masuk?”, sapa Kak Sariah yang terlibat dalam pembikinan episod oFfIcE ShOuTSpAcE PaRt 1 sebelum ni. Main sergah - sergah je minah ni. Time die sekolah dulu tak blaja ketuk pintu ke? “ Saya tengah basuh kain ni kak. Meh la join main sabun”, Aku jawap soalan Kak Sariah dengan sedikit nada provokasi. Pelik... Pantang aku nak rilek sket je mesti minah ni datang nyebok kat bilik aku. Time aku keje die dtg... Time aku tengah belek kalendar die datang... Time aku nak layan Heroes pun die nak datang jugak? Kacau btul la! Bos ade bagi amanat kat die ke suruh spy segala tindak balas kimia aku ke? Iskh! Ni mesti ade pape ni. Ikuti diskusi aku dengan Kak Sariah (KS) selanjutnya di bawah.

KS : Laa…Suara ko macam pompuan tengah marah tahan senggugut je. Akak kacau ko ke weh? Salam akak pun ko tak reply... Ko tak suke kat akak ke? Katakanlah yang benar.. Isk. Isk. Isk

Aku : Huh? Ingatkan bunyi ringtone salam mana tadi. Sori - sori. Waalaikumsalam. Takyah la berlakon buat - buat sedih. Menyampah lak saya tengok. Kalau nak berlakon pegi Istana Budaya. Saya ngantuk sikit ni... Mood pun takde. Malam tadi saya tengok bola kat TV. Tido lambat pastu bila bangun pagi rasa sembap semacam...

KS : Ko tu bukan ari ni je sembap. Tiap - tiap ari pun ko sembap gak. Hehehe... Eh? Malam tadi ada bola ke? Patut la laki akak poyo - poyo basuh pinggan lepas melantak malam tadi. Kalau nak ikutkan laki akak tu basuh tangan lepas makan pun malas... Nak bodek akak rupanya! Hamjadah btul! Pastu kata konon nak bangun solat tahajud dengan hajat nak mintak murah rezeki pukul 3. sembahyang depan TV la tu! Iskh! Tertipu akak! Bengong btul laki akak tu!

Aku : Pulak... Laki akak dah boring sangat tengok akak la tu. Sebab tu la die pegi tengok bola. Kah! Kah! Kah!

KS : Celupar samseng btul la mulut ko ni tau! Akak ni malas nak bukak cite ni kat orang lain tapi kalau ko nak tau, masa malam kelmarin time laki akak tengok akak, die tak cakap banyak weh! Die terus je ci…

Aku : Oppppp!!! Dah! Dah! Saya tengah puasa sunat Khamis ni! Jangan nak ngada - ngada tambah dosa saya yang sedia maklum bersepah - sepah ni. Kalau nak cita bende 18 SX tunggu saya bukak puasa time Maghrib nanti. Ni akak datang bilik saya ni nak ape? Akak takde keje lain nak buat ke? Ke akak nak kejekan saya? Sori la.. Akak bukan taste saya. Pegi carik orang lain.

KS : Iskh! Akak pun tak hingin la! Ngada - ngada la ko ni. Ko puasa sunat? Ala baiknya boifren tiri akak ni. Patut la ko nampak slim sikit. Untung girlfren ko camni. Nasib baik la akak ni da kawin. Rugi btul akak... Jap. Ko tolong bayarkan puasa akak skali bley? Hehehe. Bley la yang... 4 hari setengah je.

Aku : Dah la tu. Jangan la nak tergedik - gedik buat gangguan seksual kat sini. Tumbuk rusuk tu kang! Iskh! Cepat la cakap akak nak apa.

KS : Ala... Janganlah emo - emo. Tak romantik btul la ko ni. Nak manja - manja sikit pun tak bley. Akak datang ni nak tanya... Ko punye blog tu bile nak update? Next week ko dah nak pegi naik Gunung Ledang tapi cite pasal Gunung Nuang tu tak abes – abes lagi. Lembap btul la ko ni... Tak konsisten sungguh.

Aku : Hamboih! Biadap jugak mulut akak ari ni ye? Mentang - mentang la saya puasa ari ni. Sabar jelah! Jangan la tau komplen je tapi idea bernas nak update blog taknak bagi. Akak ni same je macam member – member saya kat blog tu. Eh? Kejap, akak pun baca blog saya ke? Sebok je! Pegi la bace blog lain. Blog Khir Toyo Tempe Penyapu Sakti kan ada? Akak minat Khir Toyo kan? Bace la blog die! Kah! Kah! Kah!

KS : Sukati akak la! Hehehe! Akak baca blog ko sebab nak ilangkan boring je. Best gak bace kengkadang. Akak dah tak sabar nak tau apa yang bakal terjadi pada ko dan rakan – rakan. Kalau ko nak tau akak paling suka kat character Dobong a.k.a Abg Telur Goreng Berempah tu. Akak suka pada semangat dan karisma beliau. Emm…Ensem jugak orangnya. No phone die ko ada simpan? Forward la kat akak... Akak nak...

Aku : Huiks! Makin upgrade lak gedik minah ni! Ingat sikit kat laki akak tu. Karate halkum akak laju - laju kang! Saya bukan taknak update blog tu kak. Tapi pening nak carik dengan susun idea tau! Sampai cramp anjakan paradigma genius saya kak…

KS : Siannya ko yang. Kalau camtu ko cite je la apa yang jadi masa ko turun Gunung Nuang tu kat akak. Biar akak advance sikit dari orang lain. Takleh tunggu dah ni. Hehehe! Comel kan akak gelak? Ramai yang cakap akak gelak comel...

Aku : Perasan btul la akak ni! Loya saya pasal perasan akak yang kelmarin punya pun tak ilang lagi. Jangan la tambah pulak! Yang cakap akak comel tu rabun platipus kut... Actually masa turun gunung tu tak jadi pape pun kak. Kitorang fikir nak cepat sampai kat campsite Lolo je. Masing – masing da penat. Nak borak – borak pun takde mood. Tapi yang peliknya, Kitorang rasa macam dekat je Kem Pacat tu. Tapi jalan punya jalan tak sampai – sampai gak. Cam siut je...

KS : Yeke? Pastu? Ko jangan cite putus – putus leh tak? Potong stim akak je..

Aku : Iskh! Akak nak stim akak pegi berambus tempat lain. Sambung cite Gunung Nuang balik. Kitorang teruskan perjalanan turun ke Kem Pacat. Masa ni Dobong pujaan hati akak tu injured teruk kat kaki. Nak jalan pun sangkut – sangkut. Keadaan sangat – sangat kritikal time tu. Tiba – tiba..

KS : Tiba – tiba apa? Iskh! Kan akak dah warning jangan cite putus – putus! Kang elok - elok ko makan suap pakai tangan jadi makan sedut pakai tiub plak! Akak dlu ada blaja Muay Thai kat kampung tau! Laki akak da 6 kali da koma rasa penyiku maut akak ni! Ko nak try tak? Akak leh demonstrate.

Aku : Yeke? Iskh... Sori – sori. Takyah demonstrate. Simpan je penyiku akak tu. Saje je nak buat akak saspen. Kah! Kah! Kah! Tiba – tiba Afik a.k.a Abg SMS Tak sampai jatuh tergelincir masa turun mendaki tu. Kalau jatuh cinta takpe kak! Ni jatuh siap kene tunggul tajam kat rusuk kanan! Pergh! Menggelabah gak kitorang time tu. Afik lak buat – buat cool tahan sakit bajet macam King Leonidas cite 300 tu. Tapi kitorang tau die nak nangis da time tu. Muke die selebet abis! So kitorang berenti la lepak kejap. Kitorang bagi Afik can menggelupur puas - puas dulu.

KS : Hah? Yeke? Camne dengan keadaan tunggul tajam tu? Ok ke? Patah ke? Bengkok ke?

Aku : Tongong btul la akak ni! Afik tu yang injured teruk akak sibuk – sibuk nak amik tau pasal tunggul tu buat apa? Sengal ubi btul la akak ni! Patut la laki akak nak kaw...

KS : Kaw apa?!! Kawin lagi satu? Mulut ko jangan busuk sangat eh? Sekali akak libas mulut ko dengan Whiteboard jenama Artline kaler itam ni sampai kuar nanah baru ko tau! Akak ni keturunan Tun Teja tau tak? Panas btul akak kalau ade orang bukak cite pasal poligami ni! Baik ko sambung cite pasal rusuk Afik tu! Cepat!

Aku : Ok – ok. Mak aii..garangnya akak ari ni. Rilek – rilek sudahlah. Bukan dapat 100 SMS bonus Celcom pun kalau garang - garang ni. Kah! Kah! Kah! Pastu perjalanan kitorang pun makin slow sebab kitorang masing – masing dah injured. Pastu kat tengah jalan kitorang ade terjumpa dengan budak student UNISEL tapi diorang tak lawa sangat pun. Kitorang malas nak amik port so kitorang pun jalan terus sampai ke Kem Pacat. Alhamdulillah sampai jugak kitorang akhirnya. Kitorang pun rilek - rilek la kat situ. Abes Part 13. Sadakallahulazim...

KS : Tu je? Laa.. Akak ingat best sangat! Poyo - poyo je akak tradisional tadi. Bajet gempak sangat cite ko. Hampeh gak rupanya..

Aku : Cis! Sebut pun tak btul nak kutuk - kutuk kite plak. Emosional la kak. Bukan tradisional. Sebab tu la saya lambat sikit update blog tu. Bukan saya saje - saje lambat nak update, tapi masa kitorang turun Nuang tu memang takde ape - ape yang menarik nak cite. Pastu member saya komplen saya punya blog tak best. Iskh! Tertekan saya kak.

KS : Ala.. Ko ni sikit - sikit tertekan. Sentap btul! Buat selambe je dah la. Minggu ni ape plan ko? Ko kan banyak program... Kalah MB Selangor punya program.

Aku : Saya ada kat umah je kut. Memula bajet nak pegi Kuantan training silat sat gi pulak abah saya pulak buat kenduri arwah kat kampung. Nak tak nak kene cancel la program. Akak lak watpe minggu ni? Main PS2?

KS : Apa barang main PS2. Budak - budak baru mumaiyiz cam ko bley la. Akak ade plan baek punya! Memula akak nak masak sedap - sedap untuk laki akak. Pastu akak nak tengok mata laki akak. Pastu laki akak tengok mata akak pulak. Pastu akak nak tengok laki akak pun...

Aku : Iskh! Kudis buta huruf btul la akak ni! Saya puasa la kak! Dah! Dah! Pegi dok kat luar! Saya nak sambung buat keje ni. Siut btul habitat part - time akak ni. Syuh! Syuh!

KS : Eleh! Akak tau ko nak sambung main game Pokemon Pearl NDS Emulator kat laptop ko tu kan? Da tua - tua pun main Pokemon. Konon ganas sangat pegi bersilat sana sini.. Akak sebarkan kat forum Facebook baru ko tau! Hehehe..

Aku : Akak.. Memula abah saya plan nak buat kenduri untuk arwah mak saya je hari Sabtu ni, tapi kalau akak da tak sabar sangat saya leh tolong buatkan kenduri arwah untuk akak skali... kira package berkembar la. Mau?

Akak : Huiks? Ok - ok! Jangan la marah. Hehehe. Sampaikan salam sayang akak kat Dobong ye. Pastu ko tolong kirim salam skali kat Adam a.k.a Abg RXZ Open. Akak minat kat die jugak. Eeh? Apsal kosong je ofis kat luar ni? Bebudak ofis buat latihan penggera kebakaran ke?

Aku : Da abis ofis hour la kak! Pegi balik!

Bersambung...

No comments:

bloG BudDieS