Thursday, June 4, 2009

OfFiCe ShoUtOuT – MeNcArI rUaNg uNtUk CeMerLaNg, NuAnG






Khamis, hari yang disukai ramai orang. Hari yang membuatkan kita memikirkan rancangan untuk dilakukan pada hari minggu yang mendatang. Hari yang terus – terusan memberi tenang. Hari yang membolehkan aku berpuasa sunat tanpa menimbulkan spekulasi yang aku meninggalkan puasa Ramadhan tanpa ada alasan matang…

Ya kengkawan! Aku puasa sunat hari ni. Aku berpuasa untuk menambahkan pahala yang kurang. Aku berpuasa untuk diet. Aku berpuasa untuk menghilangkan tension. Tension akibat dengan kekalahan MU kepada Barcelona kat Final UCL minggu lepas. Aku rasa cam kehidupan aku kurang beerti. Spoil! Kurang bermaya! Tak kurang juga ada insan – insan yang mengirimkan sms takziah dan ada jugak yang tak henti – henti gelakkan aku padahal diorang bukan sokong Barcelona pun! Apada… Atleast MU masuk final weh! Bukan cam Liverpool…

Kesedihan dan kemandoman aku berterusan. Kerja – kerja aku di ofis mula terganggu. Aku mula memikirkan sesuatu yang boleh dibuat bagi menawarkan rasa tak puas hati aku terhadap Barcelona. Aku pun call la Amran, member aku yang baru menamatkan pengajiannya di MMU setelah berhempas pulas menjawab soalan exam Administration Finance yang berbelit – belit…

Aku : Assalamualaikum… Leh masuk? Haha!

Amran : Masuk mana? Phone? Hahaha! Waalaikumsalam. Oit bro! ko mimpi apa call aku ni? Hahaha! Rindu ke?

Aku : Rindu jadah apa! Aku tengah tensen pasal MU kalah la bro. Tekanan duh! Boleh botak fikir banyak camni!

Amran : Laa… Sama la dengan aku! Teruk gila defend MU weh! Senang – senang Etoo dengan Messi score! Disebabkan faktor MU kalah, sampai skang aku tak tenang bro! Kalau aku mati ni, confirm – confirm je roh aku merayau tak tentu hala weh… Tak tenang punya pasal!

Aku : Kalau tak tenang ko suruh la orang bacakan talkin… Konfem tenang punya!

Amran : Tu la pasal! Ko call ni nak apa? Kalau ko cite pasal ko gaduh dengan ex GF ko aku memang malas nak campur! Nanti aku yang pening! Ex GF ko saiko duh!

Aku : Bukan pasal tu la bro. Disebabkan kita sama – sama tension, apa kata kalau ko follow aku naik Gunung Nuang. Lepas tension yang bersarang di kepala ni.

Amran : Damn! Chill dan bernas jugak cadangan ko tu! Aku pun tengah free tak buat apa ni. Nak main Guitar Hero Metallica asik tak lepas je. Susah duh!

Aku : Ko tak cukup terer lagi tu. Training laa. Usaha tangga kejayaan.

Amran : Haha! Baik bos! Nanti aku training. Ni sapa lagi yang ikut kita naik Nuang ni? Make sure satu kepala weh! Susah nak masuk cerita nanti.

Aku : Jangan risau. Aku akan bawak Mohd Nordin bin Narawi a.k.a Epi a.k.a Abg Sokong Liverpool sebagaiTukang Masak kita. Aku juga turut menyediakan pakej Taufik a.k.a Tukang Masak kedua. Member aku ni mak diorang dua – dua tukang masak catering so secara automatik diorang pun terer masak jugak la… Hahaha!

Amran : Haha! Cool bro! Papehal nanti aku konfem dengan ko balik. Tak sabar ni!

Aku : Ko jangan sampai tak jadi plak! Nanti Raja a.k.a Abg Bicep kutuk ko plak. Beliau kata banyak plan yang beliau nak buat bersama ko tak jadi! Haha!

Amran : Huh? Beliau ada kutuk aku ke? Cis! Ingatkan sahabat sejati sehidup semati. Jangan ingat bicep beliau besar aku takut! Apa nak buat, sebelum ni aku bz la bro… Tu yang tak jadi tu! Skang ni aku dah free. Ok la. Nak buat apa pun takdehal punya!

So, secara matematiknya, Amran a.k.a Abg Nintendo Wii akan mengikuti aku dan kengkawan Circle Of Trust yang lain dalam Gunung Nuang Revisited – The Curse of Barcelona. Satu lagi journey yang akan memberi 1001 persepi berbeza tentang kehidupan manusia. Satu lagi perjalanan yang memberi motivasi dalam pelbagai cara. Satu lagi misi tauladan untuk ditatap para hamba dari Sang Pencipta.

7 comments:

amranygpanas said...

hoi!!! kuang asam jawa lada berapi. amik gmba aku tanpa copyrite. gitar aku pon. isk2. apekah ini. mane royalty aku. hahaha

amranygpanas said...

oit. dialog ini dusta semua. uhhh!! hahahaha. n satu lg,aku kos akaun doh! hahahaha

3viL X eIjI said...

kahkah!tadi tghari aku call ko taknak angkat!kahkah!padan muka!!

amranlovediana said...

td tgh lyn sdap mmpi diana danielle g dating ngn aku. tu yg x lyn ko cl tu. hahahaha

3viL X eIjI said...

sudahla!org lain sibuk nak mimpi masuk syurga ko plak mimpi diana danielle tu..huh!

aida somel said...

hep.. ape ni kutuk2 liverpool?
takpe takpe sekurang2nye liverpool takde lambang syaitonirojim pegang tongkat kat batch die..
muahahahahahaa...

3viL X eIjI said...

huh?carlsberg tu ape ye?

jenama air kelapa yeeE?

oo...pakcik baru tauuuuu..

bloG BudDieS