Saturday, June 6, 2009

WeEkEnD sHoUtOUt – I JulAi DeTiK CaBaRaN, sEtIaP lAnGkaH PeNeNtU KeBeNaRAn






Sesungguhnya aku agak penat hari ni. Aku baru saja tewas dalam perlawanan Ping – Pong terbuka peringkat daerah pada peringkat suku akhir pada seorang peserta berbangsa Cina yang handal dan pantas. Aku terima kekalahan aku dengan senang hati dan redha dengan ketentuan – Nya. Hampir 3 tahun aku menggantung bat ping - pong dan aku rasa bangga aku masih dapat bersaing secara kompetitif di peringkat tertinggi.

Kala aku sedang berehat – rehat melepaskan penat sambil melayari internet di gerai minuman, aku terbaca artikel tentang mamat yang pernah menggemparkan alam semesta dengan insiden sumpah - sumpah diri beliau diliwat. Hasil survey aku di google, hampir 98 % blog atau website tak percaya mamat ni kene liwat! Semuanya memberi pendapat dan fakta bernas dan selaras dengan situasi terdesak mamat ni untuk meraih simpati.

Menurut blog beliau, 1 Julai 2009 ni mahkamah akan menentukan bahawa yang beliau betul – betul diliwat. Syabas aku ucapkan. Kahkahkah! Aku pun tak ambik port betul ke tak mamat ni kena liwat tapi kalau aku jadi dia, sampai mati pun aku taknak ngaku aku kena liwat! Damn!Bukan aku nak tumpang glemer beliau ke apa tapi kalau ye pun takde maruah sebagai seorang lelaki, simpanlah sikit maruah sebagai seorang manusia. Buat apa la canang satu negara ko kene liwat? Settle table talk sudah! Kalau takleh settle jugak, tangan dengan kaki kan ada? Cepuk je!

Syabas untuk kengkawan bloggers yang terus – terusan mendidik masyarakat agar tidak tertipu dengan dakyah mamat ni. Pesanan aku, kalau ada orang nak liwat korang, lawanlah sedaya upaya. Jangan murahkan maruah anda demi wang ringgit yang tidak laku di padang mahsyar sana...

Selalunya Jujur, Kengkadangnya Ikhlas, Jarang - jarangnya Tawaduk tapi Semestinya Benar…

No comments:

bloG BudDieS