Monday, December 28, 2009

FoOtBaLl ShoUtOuT – ThE FaLleN GiAnTs




Dari korang suma sibuk layan Fesbuk, Frenster, Myspace dan macam – macam lagi ejen pembasuh minda Yahudi, baik korang rajinkan tangan korang menaip Espnstar.com dan bergembira kejap dengan kemenangan Manchester United malam tadi… Hahaha!

Macam biasa, permainan MU yang tak konsisten sebelum ni menerbitkan rasa gundah gulana. Lagi – lagi menentang pasukan Hull City yang sukar dijangka. Rasa konfiden untuk menang secara mudah lazimnya kini menjadi satu perkara yang terlarang. Nak taknak kena tengok dulu game ni macam mana… Cakap banyak tak guna…

Sorak gempita dari Epi dan Pejo dengan kemenangan Liverpool dan Arsenal terus memberi tekanan yang maha dahsyat. Kekalahan MU akan menjadi satu perkara yang amat – amat tidak diterima akal. Mulut kumat – kamit membaca doa penerang hati supaya pemain – pemain MU cekal dan tabah menghadapi Hull City, pasukan bawahan yang dijangka dan diminta untuk membuat kejutan seterusnya membuka peluang kepada pasukan – pasukan lain untuk memintas MU dan layak ke Champions League.

Kehilangan Ronaldo terus dirasai. Barisan tengah MU yang diterajui oleh Carrick dan Giggs kurang memberi kesan sepertimana yang dikehendaki. Sifat terlalu selamba ketika permainan berlangsung yang dimiliki Berbatov juga dikatakan menjadi salah satu punca MU tidak lagi mampu memberikan momentum permainan yang menarik sepertimana musim – musim yang lepas.

Nasib baik la ada Rooney yang rajin mengejar bola dan melakukan larian untuk mengkucar – kacirkan pihak lawan. Ternyata taktik itu berhasil. Seterusnya membawa MU pulang dengan 3 mata berharga dan masih tinggal 2 mata lagi untuk memintas Chelsea yang seri dengan Birmingham City. ( Yeke? Aku tak layan Chelsea… Sori… )

Musim ini, BPL menjanjikan sesuatu yang tidak ada pada liga lain iaitu saingan mata yang sengit. So teruskan sokongan korang pada pasukan pilihan korang… Hahaha!

p/s: Sian Liverpool takde dana nak beli player baru…

No comments:

bloG BudDieS