Tuesday, December 15, 2009

OfFiCe ShoUtOuT - My BaD, My EnD






Motor. Satu kenderaan yang menjanjikan kepuasan. Di kala jem menjadi halangan, motor mudah menempuh perjalanan. Cilok - mencilok satu kemestian. Kadangkala mengundang pelbagai tohmahan. Motor hanya untuk si kelas bawahan. Prestij dan kelas tidak diperlukan. Rintik sang hujan menjadi lawan...

Apa masalahnya dengan naik motor hari Isnin? Kat mana - mana pun mesti jem punya! Orang yang ada keta Bentley Continental GT pun sure naik kenderaan awam time hari Isnin. So takde yang peliknya bagi pemilik - pemilik keta menaiki motor atas inisiatif genius mengelakkan kesesakan... Kan?

Straight to the point, Aku jatuh motor smalam. Di kala aku balik kerja menuju ke umah Epi untuk mempersiapkan diri membuka stall Sisha Terbaek di Shah Alam, aku tewas kepada rintik hujan nikmat yang diturunkan Illahi. Selekoh tajam highway Shah Alam yang meragut banyak mangsa kini menjadikan aku mangsa terbaru...

Skreeeeeetttttt!!!

Aku terseret lebih kurang 15 meter di permukaan jalan. Mulut tak berenti mengucap takbir. Tiba - tiba peristiwa silam terus flashback di kotak fikiran. Banyak lagi benda yang aku tak lakukan. Kahwin pun belum. Nak jumpa Cikgu Arifin pun tak sempat. Nak minta maaf pada orang tersayang pun masih...

Aku lantas menggunakan split second movement. Di kala kecemasan otak manusia mampu berfungsi 73 peratus lebih efektif. Kebarangkalian aku mengatasi situasi masih berpihak kepada aku biarpun maut di depan mata. Aku terus memusingkan motor 125 Z milik Jefri ke sisi jalan. Untuk 5 meter terakhir, badan aku berpusing - pusing di atas tar. Aku masih sempat memandang belakang dan lori Tiong Nam dari Pelabuhan bersedia menggilis badan aku kalau aku tak bangun...

Aku blur sekejap. Hujan rintik - rintik menambah pilu situasi. Aku mengucapkan syukur... Hari ni bukan hari terakhir untuk aku... Ya Allah. Terima kasih...

p/s: Terima kasih kepada insan bernama Ida yang prihatin. Allah je yang boleh balas semuanya...

4 comments:

Anonymous said...

alalala... teruknya... kesiannn.. syukur x apa2 kan

3viL X eIjI said...

ni suma ujian drnya..

Anonymous said...

la..aku ingat kau mati da..ada chance la kau taubat ek..panglima2 & daeng2 kau x tlg ke..haha

3viL X eIjI said...

salam

Hanya Allah yang boleh bantu kita...

p/s : Kalau ada kaedah A pun sure takleh tangkis eksiden...

bloG BudDieS