Monday, December 28, 2009

oFfIcE ShoUtOuT – CaLlInG AlL GaMErS





Semua orang boleh main permainan video a.k.a game. Tak kisahlah di platform mana, PS3 ke, Nintendo Wii ke, PC ke, hakikatnya di Malaysia, masih kurang orang yang menjadikan hobi bermain game @ Gaming sebagai satu perkara yang serius seterusnya menafikan ‘Gamers’ sebagai panggilan nama kedua. Setuju?

Di Negara – Negara maju seperti US dan Jepun, Gamers ni telah diangkat darjatnya sebagai insan yang berpengaruh. Sesetengah dari mereka dipanggal ‘Tensai’ atau Genius. Apa tidaknya, daripada menghabiskan masa melepak di shopping kompleks menghabiskan duit belanja awek main bowling, baik diorang duduk depan LCD TV atau monitor dan melepasi setiap level game yang sukar yang pada orang – orang normal, mustahil untuk diselesaikan. Tak ke genius namanya tu?

Di Negara – Negara luar juga, ada terbinanya sekolah untuk gamers – gamers ni. Diorang menghabiskan masa saban hari untuk melatih diri untuk menguasai permainan. Sebagai contoh, semua orang boleh main game PRO EVOLUTION SOCCER 2010 tapi kebenarannya berapa orang je yang boleh menghafal formasi lawan, menjangka strategi, mengatur gerak berbahaya dan yang penting MENANG setiap kali perlawanan…

So, pada sapa – sapa yang selalu marah adik – adik atau anak – anak sedara yang kuat main game tu, berilah galakan mana yang patut. Zaman dah berubah. Main game ni bukan lagi sekadar untuk menghabiskan masa tapi melatih dan mendidik diri supaya lebih bijak dan cekap menangani keadaan. Sebagai contoh, latihlah adik korang main game Red Alert 3, Command and Conquer ke… Yang penting jangan lupa semayang. Jadi haram la plak game tu kang.

- Tribute to Raja Syafiq on PES 2010 and Street Fighter 4, Dobong on Dirt, Amran and Epi on Guitar Hero, Akim on Dance – Dance Revolution, Lan and Kay on Red Alert, Bobey and Phatjo on CS and all the gamers… Keep gaming! -

p/s : Aku dah masuk Final Round Winning 11 2010 kat Uptown Shah Alam. Jumpa kat Grand Final 2 Januari nanti. Kita tengok sapa bawak balik hadiah RM12000 tu… Amin.

No comments:

bloG BudDieS