Saturday, January 23, 2010

ofFicE sHoUtOuT – KaLImAh AllAH yAng AgUnG


Subhanallah, Walhamdulillah , Wala ila hailallah, Wallahu Akbar…

Sujud tanpa batasan pada – Mu Penakluk sekalian alam…
Syukur pada – Mu Penenang sekalian hati…
Sembah pada – Mu Pemilik hari pembalasan..
Dan Kaulah yang Maha Perkasa.. Maha Berkuasa…

Maha Esa…

Aku bukan Dato’ Dr. Haron Din. Aku jugak bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Aku jugak bukan Bill Gates. Nik Aziz lagilah bukan. Tapi aku harus bersuara. Meluahkan isi hati yang terpendam di lubuk hati. Jauh sekali niat di hati nak memburukkan lagi keadaan yang memang buruk sedia ada. Sebagai muslim, aku berhak mengekpresikan pendapat…

Isu kalimah Allah ini sebenarnya telah lapuk. Dah lama sangat dah. Sejak tahun 1996 lagi. Dengan menggunakan isu sensitif seperti murtad, kebebasan bersuara, hak samarata dan lain – lain, umat Islam di Malaysia kini berada dalam keadaan kritikal akibat tekanan pihak – pihak tertentu. Perlembagaan yang sedia ada tidak mampu mengekang kemahuan mereka.

Secara jujur, kalimah Allah tidak patut digunakan oleh orang bukan Islam. Kesannya terlalu besar. Sebagai contoh, agama Islam akan dilihat sama saja dengan agama yang lain. Sanggupkah kita melihat sesuatu yang menjadi milik kita sekian lama menjadi milik orang lain? Bagaimana dengan nasib generasi akan datang? Sebagai contoh…

Budak Bangang A : Aku tensen betul la dengan bapak aku tu. Tiap – tiap hari suruh semayang. Ape la…

Budak Super Bangang B : Ala.. ko masuk je agama aku. Tuhan pun Allah jugak tapi takyah semayang. Best kan? Sama je…

See the naked truth here? Scary enough? Thought so…

Dalam keadaan negara yang tidak menegakkan Islam di tempat yang sepatutnya, kita takleh menjangkakan sesuatu yang happy ending akan berlaku. Apa yang berlaku lagi 10 tahun atau 20 tahun akan datang? Apa yang korang dah buat untuk agama Islam tercinta ni?

So, hak korang bagaimana untuk bertindak. Jangan pegi bom sana sini sudahlah. Yang penting jaga akidah. Allah sentiasa bersama orang benar… Insyallah.

p/s: Imam Mahdi, we’re waiting for you. Bind the apocalypse.

No comments:

bloG BudDieS