Sunday, December 19, 2010

Silat Shout Out – I know I’m stronger by the day.

I'm here




Mesti korang pelik muka budak - budak ni macam baik je kan? Satu aku salute kat diorang, polis Banting carik diorang pun diorang boleh rilek je.


Lama aku tak jumpa mamat hamlau ni. Sihat ke dia?

Dengan pelbagai ujian dan dugaan yang datang menimpa dalam 3 bulan kebelakangan ni, aku sedar bahawa untuk menetapkan diri untuk merealisasikan sesuatu  matlamat adalah satu benda yang sukar. Secara jujur apabila aku berniat untuk kurus dan aktif bersilat seperti 2 – 3 tahun lepas, masa tu la ramai member – member yang berhati tulus nak belanja makan dan hang out. Aku tidak salahkan diorang, mungkin cuma hati aku yang tak tetap. Aku sangat – sangat fragile dengan kebaikan.

Dengan masa yang terhad untuk training silat, aku cuba sedaya menggunakan masa off hours kerja untuk training. Pada mulanya ianya berjalan agak lancar. Namun sekali lagi Allah menguji aku dengan cedera lutut kanan dan jangkitan Conjunctivitis pada mata sebelah kanan. Aku menjadi OKU part time lebih kurang 3 minggu dan ianya cukup derita. Dan kini aku rasa England Optical akan sangat – sangat gembira kerana mata kanan aku telah rabun sepenuhnya. Itu yang diorang memang harapkan selama ini. Duit gaji aku akan masuk ke poket kapitalis diorang sebab diorang rasa aku nak buat contact lens baru. Diorang silap… Aku akan biasakan diri dengan penyakit rabun ini.

Pada hari ini, aku rasa aku boleh kembali hidup seperti biasa. Mata aku dah bebas dari jangkitan. Kaki aku plak dah boleh sepak punching bag balik. Aku pun dah boleh jogging. Walaupun agak sakit sikit tapi aku still boleh tahan. Aku still boleh join tournament bulan 1 ni kalau Allah izinkan.

Terima kasih pada sahabat – sahabat silat yang gagah perkasa yang selalu mendoakan kesejahteraan aku. Terima kasih untuk kawan – kawan Ultras dan MMU yang cool dan slalu ajak aku lepak kat Jalan Taming dengan Al Rawsha. Terima kasih untuk member – member ofis yang rajin call dan SMS time larut malam. Dan tak ketinggalalan untuk musuh – musuh yang selalu sangat – sangat doakan aku mati, kalian gagal. Not this moment. Try again next time.

-          E . i . J . i –

Keep your friends close, keep your enemies closer and keep your enemy’s friend closest

Tribute untuk orang tersayang dan sahabat - sahabat yang selalu memberi aku kekuatan.

No comments:

bloG BudDieS