Sunday, March 14, 2010

WeEkeNd ShoUtOuT – Bonda...


 Air sungai yang memberi tenang...




                                                                     Di kubur Bonda




12 Mac 2001... Lepas subuh.

Abah aku mula membisikkan kalimah syahadah di telinga bonda. Kembar dengan akak aku dah mula menangis. Aku cuma mampu duduk di bahagian kepala bonda dan mencium dahi bonda. Dah takde apa - apa lagi yang mampu aku buat... Even orang cakap aku cool, sekarang bukanlah masanya...

Bonda menghembuskan nafas terakhir dengan tenang di depan aku. Sekuat mana pun manusia, kehilangan insan tersayang membuatkan diri ini sungguh rapuh. Aku bingkas bangun dan menumbuk pintu kayu sehingga pecah...

Hari ini 12 Mac 2010...

Genap 9 tahun bonda tiada. Hanya Al - Fatihah dan doa untukmu bonda. Damailah dikau selalu. Satu hari nanti aku juga akan ke sana...

- e . I . J . i -

By your side...

No comments:

bloG BudDieS