Wednesday, April 15, 2009

oFfIcE sHouToUt - kEbEnArAn PaTuT DiCaRi, KeBeNaRaN tIDaK mUnCuL SenDiRi


Hari ini tak sama macam semalam.. Hari ni aku kurang sihat sikit. Cuaca yang tak bape nak menentu kejap ujan kejap panas membuatkan aku selsema dan batuk - batuk. Mungkin badan aku tak mendapat rehat yang cukup. Tapi nak buat camne... Sakit - sakit pun kene datang ofis jugak. Kerja itu tanggungjawab.. Kene buat weh! Gaji! Korang plak tengah buat apa? Buat Assignment? Final Year Project? Tengok site? Tido kat surau ofis? Mehlah kita merangsang sel - sel otak kita dengan berfikir sejenak.

Persoalan yg aku nak bangkitkan hari ini adalah : Adakah logik seorang pemuda gagah perkasa berumur 24 tahun diLIWAT oleh seorang warga emas berusia separuh abad?


Sebelum aku kupas lebih lanjut, aku nak bawak korang mengembara masa balik ke tahun 2001. Masa tu aku menghabiskan pembelajaran tahun akhir aku di sekolah menengah harian biasa di Slim River, Perak. Ada kes berlaku di situ di mana seorang remaja lelaki berumur 19 tahun putus jari kelingking akibat digigit oleh seorang budak perempuan berusia 11 tahun (tak mumaiyiz pun lagi!) Ini terjadi akibat tindakbalas budak perempuan itu apabila diperas ugut oleh remaja lelaki tersebut... Haaa! Apa cerita?

So, aku dapat simpulkan di sini adalah, tak kira korang selemah mana, sebesar mana, semuda mana.. Kalau korang dalam bahaya mesti korang akan bertindakbalas terhadap setiap bala bencana yang korang hadapi dalam hidup. So kita berbalik kepada kes liwat tadi. Kalau orang nak datang pegang badan pastu nak liwat, takkan la nak biar je kan? Lainlah kalau rela. Paling minima pun yg boleh dibuat adalah jerit... Tu pun dah kira abis ikhtiar la tu. Kira paling keji la.. Paling bodoh la tu.

So, kepada yang kononnya diliwat, benti la cuba membuktikan anda diliwat. Sekali dengar macam logik. 2 kali dengar dah macam kurang percaya. 3 kali dengar macam orang bingai pun ada. Seolah - olah anda merayu "Wahai rakyat Malaysia, tolonglah percaya aku kene liwat weh!".. Apada..

Aku tidak bias kepada sesape... Aku jugak tak berniat menjadi Detektif Conan membongkar misteri bagaimana kejadian liwat itu terjadi.. Jauh sekali menjadi CSI. Cuma mahu mencari logik akal supaya manusia lebih bijak berfikir... Insyallah..

7 comments:

Anonymous said...

hahaha... tak bias ker?? kekekekek...
well rationally, people who use their brain wisely will think that was just a conspiracy... really stupid-lah, a guy early 20s can simply let a guy age 50s to do so... takkan jahil sangat, takpun baghal sangat sampai nak tolak pun tak reti... ko karate jer kepala pun takper... atleast kalau orang tu mati sebab ko defend diri ko, ko tak salah... ni nak biar, memang baghal tahap unta cipan tapir lah kot... tul tak abang eiji... hikhik... nak wat cemaner, belajar pun tak habis, cemaner nak pk kan... budak darjah satu pun leh tumbuk balik kalau kena belasah, inikan pulak orang besar umur 20-an... kalau tak bangang nak mampus, apakah ia??? kahkahkah

Anonymous said...

ooooowwwh, rupanyer arep ni slalu tdo kat suaru opis. kahkahakahakaha

3viL X eIjI said...

sunat weh tido sekejap time zohor kat surau ofis..kahkahkah!

kepada org yg kononnye kene liwat, tak sangka ye anda lebih lemah dr seorang budak berumur 11 tahun.. ape punye cikai la anda ni.. ini membuatkan anda menjadi sasaran peliwat2 profesional kerana diorang tau anda takleh lawan..wahkahkah..

rabak la nnt..kahkahkah!!

Anonymous said...

cik aweeppp memang suka tido di surau opis sampai tak terbangun, sampai maghrib lupa nak balik rumah...

3viL X eIjI said...

best weh tido kat surau ofis...malaikat jaga..

sejuk je rasanya..aman..

Anonymous said...

best2 jugak... pk sket awak tu keja dapat gaji... gaji untuk tido ader ker??? aper hukumnnya gaji tido tu nanti... haaa jawab jangan tak jawab... kekekek

3viL X eIjI said...

alaa..tido time lunch hour je kut..hukhuk..

mmg sunat la tido sebelum zohor..tak pegi kursus kawin ke?:-)

bloG BudDieS