Wednesday, April 8, 2009

PaRt 4 leDaNg ShoWdOwN – PaGi YaNg GelAp KiNi SuDaH tERaNg






Huarghhhhh… Kruk! Krak! Bestnya dapat menggeliat lepas bangun – bangun tido camni. Walaupun aku sedar yang tido aku tak berapa nak cukup tapi ke’excited’an aku untuk mendaki Ledang dapat menghilangkan kepenatan fizikal dan mental aku akibat layan sisha sampai ke pagi. Inilah saatnya yang dinanti – nantikan oleh kitorang, memanjat. Eh? Jap.. Baru aku perasan.. Mana Raja dengan Adam yang menjadi rakan sekhemah aku? Kene culik hantu hutan ke? Aku dah kata jangan tido menonggeng.. Hantu hutan suka.. Aku pun kuar khemah untuk memastikan teori penculikan hantu hutan..

Aku : Laa.. Korang sume dah bangun rupenya. Aku baru nak kejutkan korang tadi. Hehehe.. Mak aii. Sejuknya pagi ni! Macam masuk dalam peti ais!

Adam : Yelah ko tu. Kitorang sume dah bangun awal la. Bukan cam ko! Smyg Subuh pun miss.. Hamjadah.

Aku : Uikss!! Slow la skit part miss tu! Malu!! Aku bukan sengaja duh! Dah penat nak buat macam mana. Hah! Mana breakfast? Lapar neh!

Raja : Ko tau makan je! Bukan malam tadi ko da melantak nasi putih 2 pinggan dengan daging merah ke kat MMU Melaka? Tak cukup ke? Kata nak diet? Tipu btul la!

Aku : Huh? Mane ko tau? Hampeh btul! Busuk btol mulut insan yang membocorkan maklumat tu! Baik ngaku skang! Sebelum aku makan lagi banyak!

Izzat : Laa.. Sori la weh! Mana aku tau ko taknak Raja tau ko makan banyak malam tadi. Hahaha! Bukan ada efek mende pun.

Raja : Mamat Arif ni banyak kali kata nak diet tapi makan tak hengat punya! Kahkah! Jadi Adam la ko pasni Rif.

Adam : Aku tak kata aku nak diet pun! Ko jangan samakan aku dengan Arif tu. Aku akan makan bila – bila aku suka!

Aku : Hampeh ko Zat. Dasar pecah lobang btul la ko nih. Abes punah reputasi aku! Sia – sia aku diet. Hukhuk! Dasar !@#$%%^&*(*&^*&*&^%^!!~

Setelah mengucapkan kata – kata separuh kesat kepada Izzat a.ka. Abg Pecah Lobang gara – gara menghebahkan perihal pemakanan tidak seimbang aku, tumpuan aku beralih pada Team Penyediaan Sarapan yang terdiri daripada Amin, Ucop dan Has. Pagi itu agak special menu sarapan kitorang. Amin a.k.a Chef Sardin dan Ucop a.k.a Pengerusi Gayong MMU telah menyediakan spaghetti untuk santapan nafsu makan kitorang. Memang sedap weh! Untung sapa – sapa dapat beristerikan Amin. Untung Dobong.. Wahahaha..

Setelah puas makan dan membuncitkan perut hasil dari karbohidrat tinggi spaghetti, kitorang pun siap – siap nak gerak nak Ledang. Adam lak time – time camni takut nak mandi sebab sejuk ( Nampak sangat selalu pegi kelas pagi tak mandi! ). Aku pun memberikan cadangan sengal - sengal bernas supaya Adam memakai sweater tebal sambil mandi untuk mengurangkan sejuk ( Wahkahkah! ).

Pada rancangan asal, kitorang bajet naik one shot terus turun, tapi rancangan kitorang berubah angkara kehadiran Abg Mi dan anak – anak beliau. Nak buat one shot karang takut ada yang tak larat. Budak – budak kecik kan… Setelah puas bergambar, kitorang pun memulakan langkah mendaki Ledang. Dengan lafaz doa ikhlas dari sanubari Adam a.k.a Abg RXZ Open, Aku, Raja, Pijan, Has, Ucop, Amin, Izzat, Zul serta Abg Mi dan anak – anak menyusun langkah..

Bersambung..

8 comments:

Anonymous said...

hahhahhhaa.... arep kantoi ngn aku nasi 2 pinggan+daging merah dgn 2 gelas air limau. Sepandai-pandai arep cover line, akhirnya kantoi juga. Muahahhahaaa... Ceh. diet konon

3viL X eIjI said...

hamlau punye encik izad..

abes kantoi rahsia tersirat..

bukan die taktau bape ari perut terikat..

tak sangka diri dikhianat..

musibat..musibat..

adamizhar.blogstarz.my said...

diet pon x gune kalau da hentam 2 pinggan hahaha, sebelom mkn bleh la ckp.. da mkn byk plak alasan ikat perot.. baek ckp ko puase sebulan pastu berbuka 2 pinggan hahaha

3viL X eIjI said...

perut kosong sepanjang perjalanan..

ditambah dengan hasutan kengkawan..

daging merah manjadi santapan..

sesape pun konfem takleh tahan..

bahan..bahan..

~~ izzat ~~ said...

haha,,, ni, aku nak tambah sikit
pagi yg tenang tu kitorang dah azan kuat2
sume hidupan dalam hutan tu dah bgn,
kecuali mayat hidup a.k.a org yg melantak 2 pingg

jgn pecah perut, biar pecah dimulut
walala

~~ izzat ~~

3viL X eIjI said...

kahkah!!

penat badan jangan dikata..

mental down jangan cerita..

aku tido pun tak bape lena..

konfem - konfem la bangun lambat punya..

hina..hina..

adamizhar.blogstarz.my said...

arif bgn2 offer mandi pakai sweter silat die plak kalau sejuk.. ko pikir sweter ko bleh panaskan air kat ledang?

3viL X eIjI said...

kahkah..

mati kambing disambar petir..

bila dah mati ditanam pula..

iman di dada pemanas air..

konfem mandi tak sejuk punya..

huk alaa...

bloG BudDieS