Tuesday, July 14, 2009

GaBaI JoUrNeY PaRt 1 – gAyOnG BeRcAnTuM BeRsAtU PaDu








Setelah sekian lama mencari waktu senggang dan lapang untuk dihabiskan bersama rakan taulan Gayong MMU, akhirnya masanya sudah tiba. Adam a.k.a Abg RXZ Open a.k.a Pengerusi Baru Gayong MMU membuat rancangan rapi durjana untuk mencemarkan alam sekitar dengan asap BBQ ayam bersalut rendaman rempah rahsia terulung ciptaan Usop a.k.a Abg Bekas Pengerusi Gayong MMU yang akan dilakukan di Air Terjun Gabai di Hulu Langat, Selangor.

Setelah bergelumang dengan masalah kekurangan transport, aku dengan genius dan sukacitanya mengajak Amran a.k.a Abg Nintendo Wii untuk turut memeriahkan majlis BBQ tersebut. Pada mulanya Amran agak keberatan kerana mempunyai plan lain seperti karaoke dan menuruti perintah ibu untuk menjaga kebajikan adik – adik tercinta namun atas pujukan dan tawaran lumayan untuk dilantik menjadi Bendahari Circle Of Trust yang baru, Amran mengalah… Hati manusia memang fragile.

Dipendekkan cerita, aku, Raja a.k.a Abg Bicep, Amran a.k.a Abg Driver Kelisa Campro dan Adam a.k.a Abg RXZ Open memulakan perjalanan bersama 7 lagi rakan – rakan Gayong MMU. Tujuan utama kembara ini diadakan adalah untuk saling mengenali antara senior dan junior dalam Gayong MMU dan secara automatik merapatkan hubungan yang sedia terjalin. Kembara ini juga turut mendapat penyertaan Amin a.k.a Chef Sardin dan Naz a.k.a Abg Buluh Betong.

Sesampainya kitorang di air terjun Gabai, tempat ni dah dipenuhi orang ramai yang jakun dengan air terjun. Adam a.k.a Abg RXZ Open memerintahkan supaya kereta – kereta diparking di tempat yang jauh dari ancaman buah durian yang boleh gugur bila – bila masa di atas cermin depan kereta sekaligus merabakkan duit dalam dompet yang tidak seberapa ada. Kitorang terus menaiki tangga yang tinggi untuk ke destinasi… Hati mula melonjak – lonjak riang untuk masuk ke dalam air terjun yang sejuk dan segar…

Bersambung la pulak...

No comments:

bloG BudDieS