Wednesday, February 11, 2009

PaRt 3 NuAng ReVenGe - SeSal keMuDiAn TiDak BeRgUnA



Lebih kurang pukul 3 pagi, aku dikejutkan oleh sesuatu dari luar khemah (nak ckp aku mimpi memang tak la) aku tgk macam ade org lalu lalang depan khemah aku ni. Banyak kali lak tu! Aku try la bace ayat2 Quran yang aku tau untuk menghindarkan sebarang gangguan(takkan nak baca Bible plak) tapi makin aku baca makin byk plak bayang2 tu lalu depan khemah! Dgn berbekalkan semangat yang dipupuk masa tengok budak2 tabligh pompuan kat kaki gunung siang tadi, aku pun bukak zip khemah untuk tengok keadaan kat luar. Tapi pelik, bila aku tengok luar je takde ape2 plak. Tengok keliling pun takde pape. Aku pun malas nak amik port. Aku tak kacau benda tu so aku berharap benda tu tak kacau aku gak. Aku harus memikirkan misi yg lebih penting iaitu sampai ke Puncak Nuang at all cost. Aku tak sanggup lagi dikeji dan dicerca oleh Adam a.k.a Abg RXZ Open a.k.a Spark a.k.a Abg Rajen swimming. Tidak sekali2. zZzZzZz..

Jam tangan Swatch Sport aku menunjukkan pukul 4.50 pagi. Aku tido tak smp 2 jam tapi aku rasa aku dah tido lama sangat. Sekali lagi aku dikejutkan dengan bayang2 org lalu lalang kat depan khemah aku. Kali ni ianya menjadi lebih serius sbb bayang2 org lalu lalang tu disertakan dengan package suara. Aku dgr macam ade orang borak2 kat luar. Tanpa memikirkan akibat yang bakal melanda, aku pun bukak zip khemah. Rupa2nya, suara itu datang dari kengkawan secamping. Amin a.k.a Kapten Serba Boleh dah bangun awal. Afik dgn Zack pun dah bangun sambil membelek henfon masing2 dan mengharapkan keajaiban penghantaran sistem pesanan ringkas boleh berlaku dengan lancar. Rupa2nya diorang masih tak putus asa dalam arena menghantar sms dlm hutan ni(sudah2 la tu! org lain pun ade awek gak. Sms family terchenta lagi bagus la weh!) Dobong ngan Raja a.k.a Abg Bicep pun dah bangun awal. Pelik..Dobong bangun awal? Raja pun? Setau aku diorang ni kuat tido dan lemah bangun tido. Dengan perasaan ingin tahu seperti anak kecil yang baru datang baligh, aku pun tanyalah diorang nape sume boleh bangun awal. Rupa2nya diorang pun diganggu oleh makhluk yang jalan mundar mandir depan khemah awal pagi tadi. Dengan siasatan yang rapi, Amin a.k.a Detective Conan waktu Maghrib di TV3 telah mengexplainkan bahawa fenomena org lalu lalang depan khemah kitorang adalah angkara lampu minyak tanah Dobong yg ditiup angin. Setelah mendengar penerangan yang agak panjang lebar dari Dobong dan Amin a.k.a Detektif Hajime Kindaichi, aku dan kengkawan berasa agak sesal kerana menuduh makhluk2 ghaib hutan sebagai dalang gangguan tido kitorang. Kami jugak sesal kerana mengabaikan pengajaran cikgu Zorah di kelas sains sekolah menengah. Maafkan kami makhluk2 ghaib.. Main2 tuduh je.

No comments:

bloG BudDieS