Friday, February 13, 2009

PaRt 6 NuAng RevEnGe – DeStInaSi YaNg PaSti, KeM pAcAt



EpIsOd 1

Sepertimana yang diterangkan Amin a.k.a Kapten Serba Boleh dalam Part 5 Nuang’s Revenge, perjalanan kitorang ke Checkpoint pertama Kem Pacat akan mengambil masa 1 jam setengah minimum dan 2 jam maksimum. Itupun kalau tidak mengambil kira faktor paru2 kekurangan oksigen, urat kaki kejang, sesat di tengah jalan ataupun sesat di tepi jalan. Saatnya telah tiba untuk kitorang untuk meletakkan harga diri masing2 di puncak Nuang. Cabaran Adam a.k.a Abg RXZ Open untuk melayan sisha perisa anggur di puncak harus disahut dengan cemerlang. Langkah mula diatur..

30 minit pertama perjalanan, semuanya berjalan lancar. Masing2 boleh berchit – chat, bergelak ketawa, main Snake di henfon Nokia 3310 dan membetulkan tali kasut tanpa kehilangan stamina yang berlebihan. Pada ketika ini jugak, Raja a.k.a Abg Bicep mula menunjukkan bukti penghabisan masanya di dalam gimnasium MMU untuk mengangkat besi dan mendagu di pintu bilik tidak sia2. Beliau terus memecut laju meninggalkan kitorang jauh di belakang. Amin a.k.a Peta Bergerak juga terkejut dengan perkembangan tersebut. Beliau selaku Kapten tidak menyangka peningkatan stamina Raja yang begitu maksimum dan mendadak. Kami selaku rakan2 mula menyangka peningkatan stamina Raja adalah disebabkan penggunaan dadah terlarang yang diharamkan penggunaannya di peringkat kebangsaan. Ahh!! Raja adalah seorang individu yang berprinsip! Tidak mungkin beliau melakukan perkara busuk dan keji sebegitu. Paling tidak pun Raja akan minum Tongkat Ali perasa vanila di HB2 sebagai suppliment a.k.a tenaga tambahan.. Kami cuba menenangkan dan menghilangkan perasaan jeles kitorang terhadap Raja dengan membaca surah Al – Ikhlas ayat 1 hingga 4..seraya kitorang menjadi ikhlas memuji stamina Raja a.k.a Abg Bicep secara spontan… Nafas diatur kembali.

1 jam pertama, keadaan menjadi agak kritikal. Aku, Afik dan Dobong mula menunjukkan keletihan dan kepancitan. Nafas kami menjadi tidak menentu. Peluh mula memenuhi ruang tubuh kami yang sasa. Setiap inci langkah menjadi ujian terbesar dalam hidup. Aku mula memikirkan tindakan membawa balang sisha ke puncak adalah satu tindakan nekad yang tidak berapa cerdik. Bahu aku mula berasa sengal2 akibat menyandang berat beg hiking RMEC. Daun2 pohon2 renek di sepanjang cenuram perjalanan seperti mentertawakan aku, Dobong dan Afik. Memanjat busut dan bukit2 kecil rasanya seperti memanjat tingkap kaca bangunan KLCC yang menjadi mercu kebanggaan negara. Raja a.k.a Abg Bicep dan Zack a.k.a Abg Sudah Berpunya pulak sudah agak jauh meninggalkan kami beberapa batu nautika di depan. Amin a.k.a Kapten mula mengeluarkan kata2 perangsang yang agak panas dan berbaur hasutan bertahap ISA terhadap kami. Tiba – tiba…

2 comments:

Anonymous said...

kami mahu lagi abang romeo!!!

3viL X eIjI said...

kamu mahu apa lagi?blaja la bersyukur..hakhak.

bloG BudDieS