Sunday, February 22, 2009

PaRt 9 NuAnG ReVeNgE – PuNcAk peNgAsIh, BuKaN tEmPaT MeMaDu KaSiH. sEkIaN TeRImA KaSih



ePisOd 2 : PuNcAk PaLsu, PuNcAk pEnGaSIh.. LeTih..

“ Assalamualaikum”. Kedengaran suara dari sesuatu memberi salam di depan kami. Apakah? Siapakah? Dari mana datangnya salam tersebut? Adakah dari siamang2 yang bersahut - sahutan sebentar tadi? Ada spesis siamang advance upgrade installed with voice ke dalam hutan ni? Masing2 mengeluarkan teori hepotesisi untuk menghilangkan curiga dan sangsi. Setelah disiasat dan dikenalpasti oleh Amin a.k.a Detektif Conan di Astro Ceria saluran 611 ( Untuk Kita2 Aje!) , rupa - rupanya salam itu datangnya dari brother2 CIMB Islamic yang turut sama mendaki. Masing2 mengurut dada tanda lega dan bersyukur ke hadrat Ilahi seraya membuktikan tiada spesis siamang hutan yang boleh berkata - kata. Tanpa membuang masa, Amin yang juga dikenali Abang Cepat Mesra memperkenalkan diri kepada brother2 CIMB tersebut. Setelah latar belakang diorang disiasat, jelaslah bahawa brother2 tersebut juga mengalami masalah mendaki seperti pancit dan sebagainya. Salah seorang dari brother tersebut mengalami masalah Obesiti a.k.a Berat Badan Berlebihan tapi kitorang kagum melihat kesungguhan beliau mendaki. Respek! Tanpa segan dan silu, beliau menasihati kitorang supaya terus naik ke Puncak Pengasih tanpa menunggu diorang ( Sapa nak tunggu? Kitorang nak cepat ni!). Beliau juga berpesan supaya kitorang menjaga rupa,tatasusila dan stamina kerana Kelab Kembara UITM yang dipenuhi peserta pompuan juga mendaki ke puncak. Tanpa sempat brother CIMB yang aku malas nak tanya namanya tu menghabiskan kata2 terakhir, kitorang terus memecut ke Puncak Pengasih yang berbaki 300 meter. Kitorang takkan kalah dengan budak2 pompuan Kelab Kembara UITM. Cabaran Adam a.k.a Abg RXZ Open dilupakan sejenak.. Ada misi lain yang lebih penting.

Setelah mendaki dengan had laju yg berpatutan, Akhirnya aku a.k.a Abg Nasik Mentah, Amin a.k.a Kapten Mesra Alam, Dobong a.k.a Abg Telur Goreng Berempah dan Afik a.k.a Abg SMS Tak Sampai telah sampai ke Puncak Pengasih. Alhamdulillah.. seperti biasa, Raja a.k.a Abg Bicep dan Zack a.k.a Abg Kancil dah sampai dulu. Ntah vitamin apa diorang pakai. Pastu buat muka rilek je! Dengan tak membuang masa, Dobong terus baring di rumput2 kering untuk melepaskan penat. Penat weh!!! Aku pulak mengeluarkan CyberShot 7.2 MP aku untuk mengambil gambar2 menarik untuk dijadikan kenangan. Amin selaku Kapten mengucap syabas dan tahniah kerana kitorang semua berjaya sampai ke sini sambil menerangkan perjalanan ke Puncak Nuang hanya mengambil masa 1 jam maksimum dan perjalanan ke puncak tidaklah sesukar mana. So kitorang amik masa ni untuk kembalikan stamina sambil mencekik makanan yang mengembalikan tenaga. Hanya tinggal 1 jam sebagai pemisah untuk memecahkan Ego Adam a.k.a Abg RXZ Open dan melakar nama di Puncak Nuang. Hahaha.. Tunggu kitorang di puncak.

11 comments:

Anonymous said...

fuh, power giler abg bicep dan abg kancil 2. Sampai dulu dr arep. X letih lak 2. Hebat! hebat!Stamina msti MANTOP nyer. Cayala samalu

3viL X eIjI said...

ala..smp dlu bukan hadiah pon.hahaha..

Anonymous said...

Panjang betul cerita naik nuang ni.... dah episod ke 9 .. tak sampai2 lagi.. susah sangat ke? ke terlebih excited?? :))

3viL X eIjI said...

panjang ke? bese je..naik nuang tak susah sgt tapi nak susun ayat yg susah..ahahha..

MZ said...

hoi. long time no see.
jemput lah ke blog aku.
www.budakblur.blogspot.com

MZ said...

apsal ko gemok??

3viL X eIjI said...

suke2 ko je ckp org laen gemok..ko tu kurus sgt ke?ciss...

MZ said...

kurus ar sikit dari dulu.
haha.

3viL X eIjI said...

aku byk mkn kenduri kawen org weh..tu yg tembam tu...hakhak!

Anonymous said...

ada gak terselit gmbr dobonng yg separuh mati
kenangan beb
kat situ pun leh batai tidor

3viL X eIjI said...

kahkah.. die penat sgt weh.. pastu layan sisha tak hengat..

bloG BudDieS