Thursday, February 12, 2009

PaRt sPeCial eNcOrE NuAnG ReVenGe – NiCkNaMe YaNg MisTeRi



EpIsOd 1 : DoBonG a.k.a AbG TeLuR GoReNg BeReMpAh a.k.a AbG SteRiNg MoMo LoGiTecH


Ramai jugak yang tanya kat aku kenapa la aku gelarkan Dobong sebagai Abg Telur Goreng Berempah a.ka Abg Terer Main Game Racing. Ramai juga yang mengatakan aku begitu kejam hingga tidak memberi peluang langsung kepada kengkawan dalam misi Dendam Nuang untuk glamor mengikut norma manusia biasa. Ada jugak yang mengatakan aku agak pendek berfikir untuk memberi nama samaran yang pelik (telur contohnya) untuk ditonjolkan kepada umum. Kepada insan yang memberi kritikan aku ucapkan terima kasih. Segala kritikan dan kutukan korang akan aku jadikan azimat pemangkin untuk terus maju dan maju.. dan lagi.. dan lagi..

Nama Dobong sebagai Abg Telur Goreng Berempah berpunca dari satu kejadian di satu malam di mana TEAM CIRCLE OF TRUST @ TEAM HATI PANAS sedang memasak makan malam pada hari pertama camping di Kem Lolo. Situasi pada ketika itu agak genting, ketat, kucar kacir dan sibuk kerana setiap individu mempunyai misi penting antara hidup dan mati masing2. Afik a.k.a Abg SMS Tak Sampai diberi misi memasak, Zack a.k.a Abg Sudah Berpunya diberi tugas mengambil ayaq di sungai, Raja a.k.a Abg Bicep tengah solat Isya’, Amin a.k.a Kapten Serba Boleh a.k.a Peta Bergerak tengah mengemas barang supply dan aku a.k.a Abg Cameraman a.k.a Abg Masak Nasi Lembik a.k.a Abg Torlight Hijau diberi tugas untuk menghalakan lampu suluh Eveready rm18 yang dibeli kat Jusco Alamanda ke arah makanan yang sedang dimasak untuk memastikan harapan dan masa depan kitorang semua untuk melantak makan malam yang lazat, bernutrisi dan berkolesterol rendah dapat menjadi kenyataan. Di kala itu Dobong a.k.a Abg Telur Goreng Berempah baru sahaja mengemas khemah dan kedua2 belah tangan Dobong kelihatan ceria dan agak free dari sebarang misi dan kerja.

Lantas, melihatkan keadaan Dobong yang agak free dari sebarang misi , Afik a.k.a Chef Sardin mengarahkan Dobong supaya mencari pinggan plastik kosong untuk diaplikasikan sebagai tempat meletak telur goreng versi Omega 3 rendah lemak yang sudah masak. Akibat tamak, Dobong menggunakan kedua2 belah tangannya untuk memegang pinggan plastik tahan lasak yang berisi telur2 goreng tersebut. Aku a.k.a Cameraman a.k.a Abg Masak Nasi Mentah pun tidak membuang masa dan terus mengambil gambar situasi mangsa bernama Dobong ketika itu menggunakan Sony Cybershot 7.2 MP dan terhasillah gambar yang agak clear + pelik dan serentak terciptalah jugak nama samaran Abg Telur Goreng Berempah untuk Dobong. Dobong pun dgn agak sporting berkata "nak rasa telur saya"? Gambar itu menceritakan segala2nya dan gambar itu aku lampirkan khas dan special di atas untuk tatapan korang untuk menjauhkan segala fitnah, cerca dan tohmahan orang kampung. Tak baik woo fitnah2 ni…

Dengan penjelasan ini, aku harap korang faham dan tidak marah aku lagi seraya tidak lagi memandang serong kepada Dobong a.k.a Abg Telur Goreng Berempah a.k.a Abg Stering Momo Logitech. Kita semua hanya hamba yang tidak dapat lari dari melakukan kesilapan dan kesalahan.Hanya kemaafan yang ikhlas dapat aku minta. Yang terbaik dari ladang atau dari mana2 pun hanya milik Allah jua..renung2kan dan selamat beramal

No comments:

bloG BudDieS