Friday, April 10, 2009

PaRt sPeCiAl EnCoRe LedaNg ShOwdOwN - NiCkNaMe yAng MisTeRi






ePisOd 3 - AmiN a.k.a KaPtEn BoLeH a.k.a TuKaNg BaKaR No. 2 a.k.a ChEf SaRdIn

Sepertimana yang korang memang sedia maklum, aku banyak ketinggalan dalam meng'update' karektor - karektor yang terbabit secara langsung dalam siri Nuang Revenge. Akibatnya, ramai la kengkawan yang selambe samseng je kutuk - kutuk aku sambil melemparkan cacian berbaur ancaman atas kelembapan aku meng'update' a.k.a mengemaskini ( kene guna bahasa melayu. Kahkahkah! ) blog aku ni. Papehal pun, thanx kerana mengingatkan aku untuk mengemaskini blog. Skang, tak perlu lagi kita buang masa touching - touching kerana episod kali ni aku akan memapar dan memperkenalkan insan terpenting yang korang paling sayang dalam Circle Of Trust iaitu En. Amin a.k.a Chef Sardin. Tepuk sikit kengkawan...

Pada permulaan kisah, Karektor En. Amin a.k.a Chef Sardin ni takdelah penting sangat dalam hidup aku, Dobong a.k.a Abg Telur Goreng Berempah atau sesapa pun yang hidup kat Kampung MMU Cyberjaya, MMU Melaka ataupun di mana - mana tandas awam mahupun Pusat Zakat. Aku hanya mengenali suspek tertuduh bernama Amin ni sebagai seorang individu pendiam yang menghabiskan sisa - sisa usia akhir 20 - an sebagai seorang student senior dan ahli kelab silat Gayong kat MMU tu. Perwatakan Amin yang ala - ala tegas dan mempunyai rupa bengis seakan - akan Polis Simpanan Persekutuan a.k.a FRU membuatkan aku kurang berminat nak bersosial dengan beliau. Hatta hakikatnya demikian, aku tau hati beliau baik ( Huh? Btul ke apa aku taip ni? Baik ke? Fikir positif suda... )

Pada Misi Nuang Revenge, Amin a.k.a Tukang Bakar No. 2 adalah individu berwajib yang bertanggungjawab memastikan aku dan Dobong a.k.a Abg Telur Goreng Berempah berjaya naik ke puncak Nuang. Kerjasama Wonderpets yang erat dan padu bersama Adam a.k.a Abg RXZ Open a.k.a Tukang Bakar Ulung mengkritik aku dan Dobong saban detik dan minggu dengan kata - kata nista angkara tidak naik ke puncak Nuang pada Misi Nuang Pertama memberi impak maksima kepada kehidupan aku dan Dobong (Tak tahan tiap - tiap hari kene kutuk weh!).

Di dalam Misi Ledang Showdown, Amin sekali lagi dilantik secara tidak rasmi sebagai Kapten dan Chef. Sifat setiakawan beliau juga menjadi pemangkin untuk Adam a.k.a Abang RXZ Open meneruskan pendakian hingga ke Puncak Ledang. Atas sebab - sebab kukuh ini, sekaligus Amin membuktikan beliau adalah individu yang patut atau wajib mengikuti setiap XPDC Team Circle Of Trust sebagai Kapten. Sapa - sapa yang berminat dengan Amin ataupun kagum dengan sifat cekal beliau, bolehlah follow kitorang naik gunung pasni. Amin akan menyediakan pakej - pakej berikut :-

1) Menu makanan yang lazat seperti Nasi Goreng Sardin, Spagheti dan Maggi Kari Telur. (Memang superb! Nyesal tak makan)

2) Pakej Rangsangan Semangat. Amin akan memberikan korang kata - kata motivasi semasa korang mendaki untuk merangsang stamina. Rangsang nafsu tak boleh! (Boleh tanya Adam untuk maklumat).

3) Pakej Ceria. Korang boleh bergelak ketawa dengan Amin. Beliau sangat - sangat sempoi dan terbuka (Boleh tanya Dobong).

4) Pakej Rohani. Amin juga akan mengingatkan korang waktu sembahyang.

Itulah saja sedikit sebanyak maklumat untuk korang mengenali idola kesayangan korang ni iaitu Amin a.k.a Kapten Boleh a.k.a Chef Sardin. Insyallah selepas ini giliran Raja a.k.a Abang Bicep akan menyusul.

Bersambung lagi.. :-)

2 comments:

Anonymous said...

Abg ni hensem la, bagi nombo phone boleh?

3viL X eIjI said...

takkan no phone je?

no ic taknak mintak?

no akaun pun boleh..

ahahahaha..

bloG BudDieS