Thursday, July 16, 2009

GaBaI FiNaL - aPa YaNg MuNgKiN tEtAp MuNgKiN
















Bau harum dan lazat yang datang dari ayam berempah panggang Usop a.k.a Abg Bekas Pengerusi PSSGM MMu yang menggunakan resipi rahsia turun temurun ibu tercinta mula memenuhi ruang air terjun Gabai. Sesiapa pun pasti tidak dapat menahan diri dari menjamah dan menyantak ayam – ayam panggang tersebut… Sungguh menyelerakan! Aku yang mula rasa tension dengan kerenah pengunjung Gabai yang perasan air terjun Gabai tu bapak diorang punya terus berlagak rajin dengan mengipas – ngipas api supaya ayam berempah panggang itu cepat masak dan cepat jugaklah kitorang dapat menyantak ayam – ayam tersebut.

Adam a.k.a ABg RXZ Open, Bad a.k.a Abg SRM dan Naz a.k.a Abg Buluh Betong terus menunjukkan kepakaran diorang terjun tiruk bebas ke dalam lubuk air di celah batu. Larangan pihak atasan MMU untuk diorang membuat aksi sedemikian di swimming pool MMU membuatkan diorang lebih teruja dan jakun untuk meneruskan aktiviti tersebut kat air terjun Gabai ni. Budak – budak perempuan Silat pun turut join Adam and The Gang untuk membuktikan perempuan juga mampu terjun tiruk dan bukan terjun time gaduh atau break dengan boifren je! Hati aku melonjak – lonjak riang untuk turut serta dalam aktiviti gila tersebut tapi bila mengenangkan aku masih trauma akibat lemas di Sungai Tua 2 tahun lepas, aku membatalkan hasrat dan hanya mampu melihat dari jauh… tapi tak jauh sangat la.

Ayam berempah telah siap dipanggang! Dengan tak membuang lebih masa kitorang pun mula menyantak ayam sambil melakukan icebreaking untuk mengenali junior – junior dengan lebih rapat. Inilah tujuan murni utama kitorang datang ke sini. Aku harap dengan adanya bebudak junior ni akan dapat meneruskan kecemerlangan Silat Seni Gayong kat MMU tu (Cemerlang ke? Ahahaha!). Aktiviti menyantak ayam dan mandi diteruskan secara bergilir – gilir. Aku pulak mengambil keputusan untuk baring dan tido kejap di atas kanvas untuk menghilangkan penat… ZzZzZz.

Setelah beberapa minit terlelap, aku dikejutkan oleh satu suara untuk bangun dan turun ke bawah. Aku dalam keadaan mamai dan sakit pinggang hanya mampu menuruti kata – kata tersebut. Kitorang pun mula turun… Sesampainya di pertengahan jalan, Adam and The Gang berhasrat untuk turut serta dalam acara gelungsur – gelungsur air yang dipelopori oleh pengunjung – pengunjung sebelumnya. Aku, Amran dan Raja yang lebih matang dan cool hanya melihat dari tepi dan mengambil keputusan untuk terus berlagak cool sambil menikmati pemandangan sekeliling yang sangat - sangat indah. Adam and The Gang pula meneruskan aktiviti gila glemer dengan melakukan pelbagai formasi seperti bintang, songsang dan sebagainya… Biarlah. Bukan selalu pun buat benda gila camni.

Setelah puas main – main gelungsur dan menikmati pemandangan yang indah, kitorang pun mula turun ke bawah. Hujan mula turun dengan lebat. Setelah lepak – kejap sambil makan aiskrim, kitorang pun mula beransur pulang. Alhamdulillah, satu lagi pengembaraan mengenali diri telah berakhir dan yang baru akan bermula…

P/s : Sori kalau konfius pasal tarikh gambar. Adam lupa nak setting. Apa punya perangai... Iskhh!!!

6 comments:

Anonymous said...

yg gmba 1st!!!!!!! terbaekkkkkkk

3viL X eIjI said...

kahkah! Ni pesal komen pki akaun anonymous ni cik Amran? Takut awek tau ke? Kahkahkah!

adam said...

gambar 1st tu tuan punye gambar kate jgn letak nnt die fames

3viL X eIjI said...

ahhh!klu taknak femes duduk dlm longkang laa...

adam said...

boss.. next week jom gunung datok.. prepare krete ko.. aku takut xde transport nih..

3viL X eIjI said...

yeke?
nnt la aku setting..
tak sure gak nak pegi..
seganlah..

bloG BudDieS