Thursday, April 2, 2009

PaRt 2 LeDaNg sHowDoWn - KaLau BeRaNi TuRuN, KaLaU taKuT NaIk





"Lembap! Sume janji - janji manis nak turun awal ke tempat parking hanya retorik! Sudahlah!", Amin selaku kapten XPDC mula membebel gara - gara kitorang gerak lambat gerak dari bilik. Hekeleh! Bukan lambat sangat pun. Aku tengok ramai je yang tak turun lagi. Tapi hampir semua bebudak dah ada. Aku pandang sorang - sorang muke bebudak yang nak naik Ledang ni. Alhamdulillah.. Hampir semuanya aku kenal so takdelah nak janggal sangat( Diorang pun bukan terkenal sangat sampai aku nak kenal semua. Haha! ).

Sume dah macam tak sabar nak gerak. Sume da sebok - sebok belek barang takut ada yang tertinggal. Ada jugak yang sempat melantak makan dulu! Time ni sume tengah borak - borak pasal rim sukan kepunyaan kereta Wira Pijan yang kononnya tidak mampu menanggung berat berlebihan ( Yeke ni Pijan? Hahaha! ). So dengan situasi ini Pijan menyarankan supaya kengkawan yang mempunyai berat 75kg ke atas menaiki Perodua VIVA jimat minyak yang turut disertakan dalam pakej Ledang kali ini. Hasil diet aku yang tidak berapa konsisten beberapa hari sebelum ini menyaksikan aku tidak tergolong dalam kumpulan individu yang mempunyai berat 75kg ke atas ( Alhamdulillah. Tapi lapar tak hengat weh!) So dengan ini, Adam a.k.a Abg RXZ Open, Raja a.k.a Abg Bicep, Amin a.k.a Chef Sardin dan Zul a.k.a Driver Sunyi pun disahkan sebagai kengkawan yang akan menaiki Perodua VIVA kaler putih jimat minyak. Adam tersenyum pahit. Hajat untuk menaiki kereta Wira yang mempunyai rim sukan kaler biru tidak menjadi kenyataan..

"So ape lagi kengkawan? Jomlah gerak! Nak tunggu sampai raya ke - 3 ke?", Aku mula bersuara. Aku dah tak sabar - sabar lagi memanjat Gunung Ledang.

Adam : Lek dulu weh! Ada sorang lagi tak sampai ni!

Aku : Huh? Sape pulak? Takde disiplin btul. Kalau lambat camni ada harapan nak grad lambat jugak ni! Haha!

Adam : Kejap lagi sampai la tu. Ko ni tak sabar - sabar nape? Kitorang tinggalkan ko karang. Ko tu dahlah bukan student MMU. Satgi aku report kat guard kang mau ada yang merempat tido kat depan main gate MMU. Haha..

Aku : Yelah - yelah. Aku diam je. Main ugut - ugut plak. Keji btul..

Tiba - tiba..

Izzat : Kejap weh! Jangan tinggalkan aku! Aku nak ikut!

Adam : Haa.. Sampai pun. Lembap giler ko turun! Ko jangan buat Arif marah. Haha!

Izzat : Sori - sori. Ada hal sikit tadi. Aku kemas barang pastu kemas beg pastu kemas kini pastu TADIKA Kemas pe sume..

Dengan kehadiran Izzat a.k.a Abg SMS Selalu, kitorang da bersedia untuk bertolak ke Gunung Ledang. Aku ingat Izzat mane la tadi. Izzat jugak merupakan salah sorang individu yang terlibat dalam Nuang Part 1. Patut la cam kenal je. Dengan lafaz bismillahirahhmanirrahim dan sedikit doa penerang jalan, Aku a.k.a Abg Bukan Student MMU, Pijan a.k.a Abg Rim Sukan, Has a.k.a Abg Guide Tak Rasmi, Izzat a.k.a Abg SMS selalu dan Ucop a.k.a Abg Pengerusi Gayong MMU pun mula bertolak ke Asahan, tempat memulakan pendakian ke Gunung ledang yang mistik.

4 comments:

Anonymous said...

weh mane ade orang name "Man a.k.a Driver Sunyi" main belasah je ek.

3viL X eIjI said...

Kahkah!

ko igt aku jabatan pendaftaran negara ke nak igt sume name?

sape name budak tu eh?

nnt aku edit balik..

hohoho

Anonymous said...

Nama dia Zul.

3viL X eIjI said...

hohoho..

leh lupe la plak nama dia..

sori sori..

bloG BudDieS