Friday, August 6, 2010

Life Shout Out – Fear is how i fall...

                                                                      Bloody self

                                                   Subuh di rumah Cikgu Ariffin

                                                               Pain i can stand?

“ And it is all the same for them whether you warn them or do not warn them - they will not believe.

-         Surah Yasin, 10 –


Kadang – kadang Allah menguji kita, manusia dengan pelbagai cara. Namun Allah juga memberi kita ruang dan cara untuk menghadapi setiap ujian – Nya. Tapi kita lalai... Atau mungkin aku sorang.

Aku minta maaf banyak – banyak. Aku dah tak mampu update blog macam selalu. Aku bukan blogger tegar macam Maryam. Aku bukan selalu online macam Anne. Hatta aku jugak bukan kaki main game online macam Iwan yang tak boleh duduk diam kalau sehari takde internet. Aku cuma manusia...

Bangun – bangun pagi kelmarin, penuh darah kat bantal. Check – check balik, rupanya hidung aku yang jadi punca darah keluar. Badan plak dah start panas. Dah nak masuk 10 kali dah benda ni jadi. Ya Allah... Apa la yang jadi dengan aku ni. Ada orang santau aku ke?

Dengan memiliki family yang dipenuhi penyakit keturunan seperti diabetis, darah tinggi dan kanser, kadang – kadang aku redha. Badan aku dah menjadi terlalu fragile. Pegang sket je dah sakit. Cuit sikit dah lebam. Kena terajang sikit je dah tak mampu nak bangun...

Kadang – kadang aku rasa aku bersilat sebab nak hilangkan ingatan yang badan aku dah lemah. Tengah – tengah drive balik kerja pun boleh pengsan. Tengah – tengah mandi boleh pening kepala.

Kepada sesiapa yang SMS dan meminta maaf kat aku thru handphone, ketahuilah handphone tidak lagi menjadi aset yang pentang. Aku boleh campak handphone aku anytime. Nak repair pun taktau bila.

Tak banyak yang aku mintak. Juz doa korang. Amin ya Rabbal alamin.

Through the fire and flames

 -E .  i . J . i –

p/s : Death is just another path of life

No comments:

bloG BudDieS