Thursday, August 19, 2010

Ramadhan Shout Out – Won’t lose my will to stay, Sabah...


" And if Allah should touch you with adversity, there is no remover of it except Him. And if He touches you with good - then He is over all things competent. "

                                                                                - Surah Al An' Am, 17 -

                                                               Tanjung Aru, the sunset

Apa yang ada kat Sabah negeri di bawah bayu ni? Jujurnya pada aku, selain dari adanya Gunung Kinabalu selaku gunung tertinggi di Asia Tenggara, Sabah ni tak ada apa – apa.

Laa. Takyah la marah. Kalau tak caya korang boleh datang sendiri. Pada sapa – sapa yang nak shopping, better korang shopping kat KLCC, Times Square ataupun paling cikai AEON Jusco Cheras Selatan. Sebab harga barang lebih mahal 15% - 20% kat sini. Pastu kat sini barang – barangnya semua lambat update sebulan. Sebagai contoh, game Guitar Hero 6 a.k.a Warriors of Rock. Kat sini diorang baru je dapat stok. Handbag Gucci pun stok lama. Gear Deuter baru pun diorang tak update.

Sabah ada pantai? Kalau korang nak pergi pantai aku suggest better korang pegi Teluk Cempedak or Pantai Cherating. Walaupun Pantai Beringgis, Tanjung Aru ataupun Karambunai  kat Sabah ni sangat – sangat cool, ianya datang dengan perbelanjaan yang agak tinggi. Korang nak affordable beach getaway kan?

Sabah ada laut yang damn cool untuk snorkling? Kalau korang nak pegi snorkling, better korang pegi Pulau Perhentian ataupun Tioman. Kat sini agak pricey. Sapa – sapa yang bawak bajet kurang dari RM1000, it’s not worth it.

                                                           Nice view, Karambunai Beach

KALAU DAH TAU SABAH TU TAKDA APA  - APA, BARANG PRICEY, BARANG LAMBAT UPDATE DAN ETC, NAPA AKU MENGADA – NGADA DATANG SINI JUGAK?

Kalau korang tanya aku camtu, aku akan jawab sebab Sabah ni ada something yang aku perlukan. TENANG. Dengan suasana yang relaks untuk joging macam Taman Tun Fuad Stephen, tempat yang tak memerlukan sebarang status macam Suria Sabah atau 1 Borneo, kawasan Likas yang merealisasikan aku untuk drive di tepi pantai tanpa ada rasa macam sampah bila stuck dalam jammed dan yang paling penting, regain some lost memories...

                                                   Route joging, Taman Tun Fuad Stephen

We’ve come this far, so hold on

-        -  E . i . J . i –

My life lies in yours

No comments:

bloG BudDieS