Friday, August 20, 2010

Ramadhan Shout Out – My bloody Ramadhan, 20 August.

                                                             Sabah yang aman damai

                                                                         Teman sejati

Sampai – sampai je kat Sabah, aku bercadang untuk terus bergerak ke hotel untuk berehat.  Aku terlalu penat. Tapi sebelum tu aku menelefon Mimi, member yang aku knal 4 bulan lepas dan tak keterlaluan kalau aku kata aku agak percaya kat dia. Susah nak dapat member yang kita boleh percaya kat sini.

Aku : Hello. Mimi ke tu?

Mimi : Eh? Sapa ni?

Aku : Aku la bha. Eiji dari semenanjung.

Mimi : Bha! Ko rupanya. Napa sora ko lain btul? Nombor ko juga ni aku ndak kenal. Orang lain pun posa juga bha tapi ndak la penat sangat macam ko boleh tukar – tukar sora. Nah! Mimpi apa bha ko call aku ni?

Aku : Aku dah sampai di Sabah la sis. Aku call ko pakai public je ni. Fon aku skrin rosak.

Mimi : Hah? Ko ada di sabah sudah? Napa ndak inform aku awal – awal? Ko dengan sapa di Sabah bha ni?

Aku : Buat masa skang ni aku sorang je.

Mimi : Napa dengan ko ni Ji? Ada prob ka? Bha aku tau. Mesti ko ada problem dengan malingkat di Sabah ni kan?

Aku : Iskh! Takdelah sis. Aku saja – saja je datang tengok pantai di Sabah ni. Tenangkan fikiran.

Mimi : Yalah bha ko tu! Temberang btul. Macam ndak ada juga pantai di semenanjung sana. Ko tukar kerja di sini ja la Ji. Jadi rakyat Sabah ja bha. Hehe.

Aku : Kalau ada rezeki ada la kut. Member aku kata disebabkan aku suka tengok pantai, dia suruh aku jadi nelayan kat Sabah ni. Tangkap ikan. Ahaha!

Mimi : Haha! Kili kawan ko tu bha geng. Gilak!

Aku : Oklah Mi. Duit takde sangat ni. Ada masa aku call ko lagi k?

Mimi : Can bha if u. Jap. Kalau aku tanya ko ndak marah juga kan? Napa ko cakap dengan aku guna slang semenanjung?

Aku : Sorry Mi. Aku dah tak pandai cakap Sabah.

-          E . I . j . I –

P/S : Aku ndak pandai lagi cakap Sabah. Jangan ditanya napa aku ndak pandai suda mau cakap Sabah. Peduli la sana. 

No comments:

bloG BudDieS