Saturday, August 14, 2010

Ramadhan Shout Out – My Alamanda's Getaway...

                                                                  My getaway


                                                          Putrajaya yang tenang...


Do you not see that Allah sends down rain from the sky and makes it flow as springs [and rivers] in the earth; then He produces thereby crops of varying colors; then they dry and you see them turned yellow; then He makes them [scattered] debris. Indeed in that is a reminder for those of understanding.


                                                                                                     - Surah Az Zumar, 21 -

Adeh. tak cukup la plak external hard disk nak sedut sume TV series dengan movie kat Cybertracker. So nak taknak aku kena mencari alternatif lain iaitu pergi mencari DVD kosong. Tempat paling umum nak mencari DVD kosong pada aku adalah Low Yat tapi better aku pergi Alamanda Putrajaya. Dekat pun dekat...

Pergh! Memang standard modified bila bulan puasa, tak kira masa shopping kompleks memang penuh. Orang yang dating pun ramai. Sama ada nak carik persiapan untuk raya ( Macam awal lagi je.. ) ataupun berbuka, tu terpulang pada individu. Tapi bukan ke bila bulan Ramadhan kita kena berjimat cermat? Berbuka kat masjid pun ok gak.

Aku?

Kan aku dah kata aku carik DVD kosong. Sambil - sambil tu usha handphone baru yang boleh aku baling kat dinding kalau aku tensen. Bila tengok dari jauh kedai Nike macam nak beli la plak jersi baru Manchester United ( MU ) tapi mulut ni dah celupar la plak cakap kat Bad yang kalau ada orang nak bagi aku free jersi MU pun aku taknak sebab tak bape lawa ( Bagi aku la )... Adeh. Nyesal la plak.

Still teringat berita ada ribut kat bazar Ramadhan Jasin sampai ada 3 orang terkorban. Time - time nak beli karipap pun leh mati. Nauzubillahiminzalik...  Kesedaran datang dalam pelbagai bentuk kan?

Tak kisahlah apa pun. Papehal pun malam nanti ada EPL. Pada sesapa nak tengok bola tu pegi terawih dulu... Bagi berkat sket aktiviti tengok bola kita ni. :-)

- E . i . J . i -

I can't be who u want me to be..

No comments:

bloG BudDieS