Monday, August 9, 2010

LIfe Shout Out - Skandal la sangat...

                                                            KL yang jerebu dari hari ke hari...

                                                                          Adikku

                                                    With Laura, World Silat Championship

And they will say, "If only we had been listening or reasoning, we would not be among the companions of the Blaze."

                                                                                                                                - Surah Al - Mulk,10 -

Skandal. Kekasih separuh masa. Kekasih gelap. Teman tapi mesra. Girlfriend angkat... ( What the f? )

Semua di atas adalah di antara beberapa term panggilan yang korang atau kita selalu dengar mutakhir ini. Suka ataupun tidak, skandal telah menjadi benda common dalan kehidupan kita ( ataupun korang ) seharian. Tanpa kita sedar, ia telah menjadi terlalu normal sampai certain - certain people dah tak rasa benda ni salah... Ye ke???


Dalam ertikata lain, skandal secara kasarnya bermaksud mempunyai hubungan sulit. Sebagai contoh, korang dah ada girlfriend atau boyfriend tapi korang still ada 'somebody' yang korang tak couple secara rasmi. Yang korang call or SMS siap sayang - sayang apa semua. Kuar lunch sama - sama. Maybe even worst. Skandal dalam definisi lain adalah mempunyai safety net. Setuju?


Time aku kat MSU dulu, perkataan skandal ni tak wujud lagi. Kiranya kalau ada member aku yang ada skandal dengan pompuan lain, kitorang akan panggil pompuan tu 'mistress' atau lagi kasarnya gundik. Honestly, kadang - kadang aku tak salahkan insan yang ada skandal ataupun orang yang diskandal sebab manusia ni ada flaws. Takde manusia sempurna. Tapi skandal - skandal ni aku rasa dah tak payah buat lagi kut...


Dalam zaman cyber ni, benda - benda fundamental dah semakin hilang. Dalam konteks ni, KESETIAAN ataupun LOYALTY. Tak kisahlah la boyfriend atau girlfriend korang tu seteruk mana, tapi make sure korang sedar yang dunia ni cuma stage. Benda ni semua ada hikmah. Cuba la try belajar untuk setia. Bukan rugi duit satu sen pun. Yang korang dapat? DIGNITY. Takleh beli kat 7 Eleven tu weh...

So camne? Kita semua sentiasa ada pilihan. Yang hitam dan putih sangat - sangat jelas kat depan aku. Allah boleh tarik semua yang kita ada dalam sekelip mata... Kalau tak esok, hari ni. Persoalannya... Adakah kita sedia?

- E .  i . J . i -


Try to break myself from this chain


p/s : Thanx Adik Syazarina for the thoughts.











No comments:

bloG BudDieS