Tuesday, August 24, 2010

Ramadhan Shout Out - Untuk apa mendongak langit kalau kaki terpijak duri?

                                             Jemput pakai SMS je? Sungguh jimat ko Badrul...

                                                                      Jom balik!!~

Hari Isnin yang agak mencabar. Jauh aku tinggalkan segala masalah jahanam di Sabah. Datang pulak masalah kat Banting. But boleh handle la kut rasanya. Thanks Aie.

Macam - macam reunion dan majlis berbuka puasa diadakan sempena bulan Ramadhan yang mulia ni. Korang ada pergi tak? Dalam masa yang sama boleh membesarkan perut menelan segala jenis makanan, korang patut amik masa tu untuk merapatkan tali silaturrahim. Udah - udah la men komen - komen kat Facebook. Pegi start enjin keta, call member, ajak berkumpul dan lepak kat kedai mapley mana - mana. Bukankah itu lebih baik? Hidup secara realiti... Bukan asik nak lepak depan laptop je.

Tapi dalam masa yang sama dapat jemputan berbuka tu, hati - hatilah sikit sebab JAKIM dah keluarkan list hotel yang tak halal hidangan berbukanya seperti Hotel Shangri La, Putrajaya dan Hotel Pan Pasifik. Pada pendapat aku la, bukan sebab daging yang disediakan hotel tu tak halal, tapi sebab masakan diorang tu diorang bubuh Wine skali... Patut la sedap semacam je. Thanks Faez for the info.

So by this week, insyallah aku akan buat gath berbuka puasa. Sapa yang nak join boleh la kontek aku. Tapi hanya untuk member - member yang ada dalam Klang Valley atau KL la. So maybe cam besa kita akan berbuka puasa kat Mali's Wangsa Maju. Pastu lepak jalan Damai sampai. Nak tambah berkat insyallah kita boleh Tarawikh sama - sama. Insyallah. :-)

OK guys. That's all for now. Pesan aku, tak kisahlah ada orang buat atau berniat jahat kat kita, ingat selalu yang Allah ada dengan kita. Selalu - selalu la berserah. Baik buruk kita bukan hak manusia untuk menilai...

- e .  I . j . I -

Dambakan sekeping hati.

No comments:

bloG BudDieS